کد خبر: ۱۱۵۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 07 February 2024

به گزارش تابناک مازندران ، طبق داده‌های آماری که استانداری مازندران آن را منتشر کرده است، نرخ بیکاری مردان در پاییز امسال در سطح کشور ۶.۲ درصد عنوان شد و پس از مازندران که کمترین نرخ را با ۲.۷ به خود اختصاص داده است، یزد با ۳.۲، ایلام با ۳.۴، خراسان جنوبی با ۳.۵، سمنان با ۳.۶ تهران با ۴.۳، خراستان رضوی با ۴.۶، آذربایجان شرقی با ۴.۷، خراسان شمالی با پنج، گیلان با ۵.۲، مرکزی با ۵.۵، زنجان با ۵.۶، کرمان و قزوین هر کدام با ۵.۸ و فارس نیز با ۵.۹ درصد کمترین نرخ بیکاری مردان در پاییز امسال را به خود اختصاص داده اند.

مازندران کمترین نرخ بیکاری در کشور  

 

 

ثبت کمترین نرخ بیکاری مازندران در کارنامه دولت سیزدهم

همچنین طبق این داده، از بین ۳۱ استان کشور، سیستان و بلوچستان با ۱۲.۳ درصد بیشترین نرخ بیکاری مردان در پاییز امسال را در اختیار دارد و پس از آن هرمزگان با ۱۰.۴، کرمانشاه با ۹.۶، لرستان با ۹.۴، کردستان با ۹.۳، چهار محال و بختیاری با ۹.۲، خوزستان با ۸.۵ و گلستان با ۸.۴ درصد بیشترین نرخ بیکاری مردان در پاییز امسال را به خود اختصاص داده اند.

در نمودار دیگر تغییرات سهم مردان از اشتغال بخش خدمات در تابستان امسال نسبت به فصل بهار، مازندران با چهار درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است و پس از آن فارس با ۳.۷، همدان با ۲.۶، یزد با ۱.۸ در جایگاه بعدی قرار دارند و کمترین تغییرات سهم مردان از اشتغال بخش خدمات در طی ایام یاد شده نیز با ۰.۱ در اختیار گلستان و آذربایجان شرقی با ۰.۷ و آذربایجان غربی با ۰.۸ در جایگاه بعدی هستند.

ثبت کمترین نرخ بیکاری مازندران در کارنامه دولت سیزدهم

براساس آخرین نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار امسال که توسط مرکز آمار ایران صورت گرفت، نرخ بیکاری در مازندران ۱.۸ درصد کاهش اما نرخ مشارکت اقتصادی افزایش داشته است.

طبق این گزارش، نرخ بیکاری در مازندران از ۸.۷ درصد بهار سال گذشته به ۶.۹ درصد در بهار امسال رسید که کاهش ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین بر پایه این گزارش، نرخ مشارکت اقتصادی در بهار سال گذشته در مازندران ۴۴.۹ درصد بود که این میزان در بهار امسال به ۴۶.۱ درصد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار