امام جمعه برازجان گفت: گرامیداشت دهه مبارک فجر و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با خون شهدا است.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ 09 February 2024

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار داشت: ماه شعبان برای انسان به سوی خدا یکی از ماه‌های سال است و برای آن جایگاه بزرگ و پر فضیلتی در احادیث و روایات اسلامی از سوی پیشوایان دینی گزارش شده است.

وی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی، اضافه کرد: در رژیم گذشته چهار هزار و ۳۵۰ روستا برخوردار از برق بودند پس از انقلاب ۵۴ هزار و ۲۳۲ یعنی ۹۹ درصد روستا صاحب برق شدند.

امام جمعه برازجان بیان کرد: پیش از انقلاب ۳۱۲ مخابرات در روستا وجود داشت و پس از انقلاب ۵۳ هزار روستا دارای مخابرات شدند. قبل از انقلاب هیچ‌کدام از روستا‌ها از نعمت گاز لوله‌کشی برخوردار نبودند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۶ هزار روستا از لوله‌کشی گاز بهره‌مند هستند.

وی تاکید کرد: پیش از انقلاب ۱۳۴ روستا خانه بهداشت داشتند، اکنون ۱۷ هزار ۹۲۱ خانه بهداشت وجود دارد. قبل از انقلاب ۵۱۸ مرکز بهداشتی در روستا بود، ولی الان ۲ هزار و ۴۲۷ مرکز بهداشتی تأسیس شده است.

مصلح خاطرنشان کرد: در زمینه آب شرب بهداشتی، مرکز تحصیلی شبانه روزی، سواد آموزی در روستا، راه‌های روستایی، خودرو‌های شخصی، مسکن، سد و. نیز شاهد دستاورد‌های خوبی هستیم.

وی با اشاره به اهمیت مجلس تراز در قانون اساسی، تاکید کرد: اختصاص حدود یک‌چهارم اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به قوه مقننه، جایگاه ویژه و ممتازی به مجلس شورای اسلامی بخشیده است.

مصلح ادامه داد: کمیت و کیفیت اختیارات مجلس در قانون اساسی، نکته دیگری است که می‌توان با توجه به آن، به اهمیت مجلس تراز انقلاب اسلامی پی برد.

وی با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیروزی خون بر شمشیر و نور بر ظلمت بود و دهه مبارک فجر تحقق شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود که با رهبری بی‌نظیر امام و حضور آحاد مردم اعم از روحانی، دانشجو، دانش‌آموز، پیر و جوان اتفاق افتاد.

امام جمعه برازجان بیان کرد: گرامیداشت دهه مبارک فجر و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با خون شهدا است.

وی گفت: در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که متقارن با ایام بعثت پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) شده است از امت حزب‌الله و همیشه در صحنه و قدرشناس دعوت نموده که با حضور پرشور خود وحدت و وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب اسلامی بر همگان نمایان کنند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار