کد خبر: ۱۱۵۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ 11 February 2024

تابناک/گیلان استاندار گیلان انتخابات را فرصتی برای انتخاب اصلح دانست و گفت: مجلس قدرتمند به نمایندگان قدرتمند نیاز دارد، بنابراین باید در انتخابات شرکت کنیم.

اسدالله عباسی امروز (۲۰ بهمن ماه) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر لنگرود، پیامبر (ص) در غدیر خم، امامت را بعد از نبوت برای تحقق اهداف اسلام و تبیین قرآن معرفی فرمود، گفت: به‌جز دوره‌ای که حضرت علی (ع) بعد از حدود ۲۵ سال خانه‌نشینی ولایت را برعهده گرفت، دیگر حکومت اسلامی نداشتیم؛ اما از سال ۱۳۴۲ و به رهبری امام خمینی (ره) نهضت اسلامی شکل گرفت و در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.

وی با اشاره به رای ملت به نظام جمهوری اسلامی در فروردین ۱۳۵۸، ادامه داد: مردم ایران بعد از پیروزی انقلاب خودشان نوع حکومت‌شان را انتخاب کردند و پای جمهوریت و اسلامیت نظام ایستادند. این ملت در طول ۴۵ سال گذشته همه توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند و جنگ‌ها، کودتاها، فتنه‌ها و اختلاف‌افکنی‌های قومی - مذهبی را که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی مدیریت می‌شدند، ناکام گذاشتند.

او با بیان اینکه ملت ایران هیچ انحرافی از شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ندارند، اظهار کرد: درخت تنومند نظام مقدس جمهوری اسلامی روز به روز مستحکم‌تر می‌شود و شاهد دستاوردهای ارزشمند آن در همه عرصه‌ها هستیم

عباسی با اشاره به رشد نخبه‌پروری در کشور بعد از انقلاب، بیان کرد: امروز در علوم هسته‌ای حرف اول را می‌زنیم و توانایی ساخت موتور هواپیما را داریم. جمهوری اسلامی ایران چهارمین قدرت دریایی جهان محسوب می‌شود و رتبه سوم دنیا در سدسازی را دارد. همچنین چرخه کامل فناوری فضایی در اختیار ماست و صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی هستیم. همه این دستاوردها در حالی است که قبل از انقلاب حتی پزشک عمومی را از خارج می‌آوردیم.

وی عزت و استقلال و نفی خودباختگی را مهمترین دستاورد انقلاب دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی با گفتمان استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی، گفتمان ضد استکباری را احیا کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم منویات امامین انقلاب را در دستور کار قرار داده است، گفت: در دو سال اخیر شاهد رشد اقتصادی بودیم و فقط در دهه فجر امسال بیش از ۱۴ همت پروژه عمرانی و اقتصادی را راه‌اندازی خواهیم کرد.

عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم با وجود تحریم‌های اقتصادی و عقب‌ماندگی‌های برجامی و خزانه خالی، از داشته‌ها استفاده کرده است و وابستگی به هیچ کشوری ندارد، ادامه داد: عضویت جدی در سازمان‌های شانگهای و بریکس با حضور قدرتمندترین کشورهای دنیا، یکی از اقدامات مثبت دولت سیزدهم است. همچنین امسال شاهد رفع ناترازی برق و گاز بودیم و در بخش‌های اشتغال و مسکن و کشاورزی به نتایج خوبی رسیدیم.

وی با اشاره به رشد تولید چای خشک از ۲۷ هزار تن در سال گذشته به ۳۳ هزار تن در امسال، از انجام تمهیدات لازم برای خرید توافقی برنج ایرانی خبر داد و بیان کرد: در نیمه اول اسفند ماه امسال با حضور رئیس جمهوری راه‌آهن و آزادراه افتتاح می‌کنیم.

استاندار گیلان به کارهای عمرانی در شهرستان لنگرود اشاره کرد و خواستار تکمیل کنارگذر شهر شد و افزود: شاهد سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیارد تومان در بندر چمخاله هستیم و قطعاً با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اقتصاد دریامحور را شکوفا خواهیم کرد.

وی از فعال شدن کشتی‌سازی در گیلان به‌دنبال راه‌اندازی خط ریلی شمال به جنوب خبر داد و گفت: تاکید دولت بر توزیع عادلانه منابع اعتباری است. علاوه بر جمعیت به وسعت و محرومیت و عقب‌ماندگی‌ها نیز توجه می‌شود.

عباسی با اشاره به تخصیص اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد تومان سفر اول رئیس جمهوری برای تکمیل باقی‌مانده آزادراه قزوین - رشت، بیان کرد: در جریان سفر اول رئیس جمهوری به گیلان ۲۰ همت اعتبار در بخش‌های اقتصادی عمرانی مصوب شد و شاهد ابلاغ ۵۷۰۰ میلیارد تومانی آن هستیم.

وی با بیان اینکه به قله نزدیک هستیم و سیر صعودی حرکت نظام ادامه دارد، اظهار کرد: انتخابات اراده مردم بر مردم است و شاهد حضور آگاهانه و با بصیرت مردم در انتخابات امسال مانند همه صحنه‌های انقلاب خواهیم بود و دشمنان را ناامید می‌کنیم.

استاندار گیلان راهپیمایی ۲۲ بهمن را روز نمایش حماسی مردم دانست و گفت: امروز شاهد استفاده از سلاح نامتعارف علیه مردم غزه هستیم که در دوران دفاع مقدس بر سر مردم ایران ریخته می‌شد و قطعا خون انسان‌های بی‌گناه در فلسطین و غزه دامن استکبار را می‌گیرد، اما راه ما ادامه دارد و الگوی زنان و مردان مبارز دنیا هستیم و مکتب حاج قاسم را صادر می‌کنیم.

عباسی انتخابات را فرصتی برای انتخاب اصلح دانست و افزود: مجلس قدرتمند به نمایندگان قدرتمند نیاز دارد و باید در انتخابات شرکت کنیم، زیرا هر رای ما، آینده نظام را تضمین و دشمنان را ناامید می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار