معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه این دولت پیشتاز مبارزه با فساد است، تصریح کرد: در کشف و برخورد با فساد خود را مسؤول می‌دانیم و تلاش می‌کنیم که مشکلات با سرعت رفع شود.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷ 11 February 2024

به گزارش تابناک بوشهر، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع مردم بوشهر، اظهار داشت: مردم استان بوشهر همواره در صف مقاومت و خط مقدم مبارزه با استکبار قرار دارند و امروز برای قدرشناسی و تقدیر از مردم خدمت رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مضمون بعثت را تثبیت کرده است، افزود: خط انقلاب همان خط بعثت است که در طول زمان کمرنگ شده بود، اما امام راحل این خط را تقویت کرد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه آرمان عدالت یک آرمان همیشگی در طول حیات بشریت بوده است گفت: امام راحل با هدف تحقق کامل آرمان‌های اسلامی قدم برداشت و هدف مجموعه دولت نیز به سمت تحقق این آرمان‌ها است.

وی اضافه داشت: بر اساس منظومه فکری امامان انقلاب، آرمان اصلی انقلاب اسلامی، تحقق تمدن نوین اسلامی به عنوان افق نهایی است بر همین اساس انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، سپس نظام اسلامی شکل گرفت و اکنون در مرحله دولت اسلامی هستیم و سرانجام جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی را دنبال خواهیم کرد.

منصوری بیان کرد: دولت به معنای دستگاه قضایی، مقننه و سایر ارکان نیز هست، برای اینکه دولت اسلامی رقم بخورد باید شاخص تحقق دولت اسلامی را بدانیم و آنچه که مقام معظم رهبری برای ما ترسیم کرده است، ۷ شاخص اصلی است.

محسن منصوری با تاکید بر اینکه دولت آیت‌الله رئیسی پای تحقق این شاخص‌ها ایستاده تا تحقق کامل دولت اسلامی شکل بگیرد، تصریح کرد: این شاخص‌ها با نگاه سکولار و لیبرال قابل تحقق نیست.

وی با اشاره به اینکه دولت مردمی اعتقاد دارد که راه برون رفت از مشکلات اساسی اجرای شاخص‌های دولت اسلامی است، اعلام کرد: مردم ایران اسلامی به خصوص استان بوشهر تجربه زیست ۴۵ ساله خود را در این انقلاب دارند چنانچه یقین داریم خیلی از توفیقات ما بر اتکا به ظرفیت‌ها داخلی شکل گرفت.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: شاخص اول دولت اسلامی اخلاق و اعتقاد اسلامی است و این به‌صورت ویژه در مدیران باید باشد که شامل سلامت اخلاقی و نگاه مومنانه به آرمان‌های انقلاب است و البته عمده مدیران ما اینطور هستند.

وی افزود: شاخص دوم خدمت به خلق است و اساس وجود مسئولان خدمتگزاری است بر همین امر رئیس جمهور به صورت شبانه روزی از این استان به آن استان می‌رود تا به نحو بهتری خدمت‌رسانی کند.

منصوری با بیان اینکه شاخص سوم عدالت است تاکید کرد: در حوزه اقتصادی نارسایی داریم، اما هدف‌گذاری اصلی دولت در راستای تحقق این شاخص است برای همین عدالت سرلوحه کار این دولت قرار دارد که مهر تایید این مطلب حضور رئیس جمهور در محروم‌ترین مناطق است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری شاخص چهارم را مبارزه با فساد و ارتقای اقتصاد پاک دانست و تشریح کرد: مجموعه دولت برای این موضوع بسیج شده است و پا روی بسیاری از گلوگاه‌های فساد گذاشته است و بر همین اساس بسیاری از سود و زیان‌ها و دسترسی‌ها با شفافیت کامل منتشر شده است؛ این دولت پیشتاز مبارزه با فساد است لذا در کشف و برخورد با فساد خود را مسؤول می‌دانیم و تلاش می‌کنیم که مشکلات با سرعت رفع شود.

وی با اشاره به اینکه شاخص پنجم قانون‌گرایی و اجرای قانون است اعلام داشت: گاهی ظاهر یک قانونی تلخ است، اما دولت اجرای آن را بر خود فرض می‌گذارد، زیرا قانون بد بهتر از بی‌قانون است البته ما بر بسیاری از قوانین گلایه داریم، اما پای اجرای این قانون‌ها هم هستیم حتی اگر به ضرر ما شود هم نمی‌گذاریم موجب ضرر مردم شود.

محسن منصوری با بیان اینکه بر اینکه شاخص مهم ششم، حکمت و خردگرایی در کار‌ها است به‌گونه‌ای که فرایند تخصصی و کارشناسی برای هر امر انجام شود، بیان داشت: شاخص هفتم تکیه به ظرفیت‌های درونی کشور است، ایران مملو از ظرفیت‌های استراتژیک است که مهمترین آن‌ها ظرفیت نیروی انسانی است؛ مردمی که مثل امروز مومنانه پای کار آمدند.

وی گفت: اگرچه ما مشکلاتی در سفره و معیشت مردم داریم، اما جریان عمومی کشور رو به تحول است در همین دهه فجر افتتاحیه‌ها و بهره‌برداری‌های زیادی شکل گرفت و حتی طرح‌هایی که ۱۵ سال خوابیده بودند نیز رونق گرفتند و این نشان از حرکت در مسیر درست است.

این مقام مسؤول اضافه داشت: بیش از ۲۰۰ قرار داد بین المللی در این دولت شکل گرفته است و عضویت ایران در اجلاسیه‌های بین‌المللی رونق یافته و از طرفی حضور در عرصه بین‌الملل با رعایت همه مسائل دیپلماتیک و با شفافیت تمام انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات معیشتی مردم مقدماتی نیاز است که دولت در تلاش برای ساخت این مقدمات است گفت: در بوشهر شاهد تحولات جدی‌ای بوده‌ایم به عنوان مثال بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ طرح با اعتبار ۱۵۰ هزار میلیون تومان امسال کلنگ زنی یا افتتاح شده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار