نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم(IranPetrochem) ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه با شعار «حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش» با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در جزیره کیش برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱ 12 February 2024

به گزارش تابناک، اکبر زمانیان، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه انرژی با بیان اینکه برگزار کننده نمایشگاه پتروکم، هلدینگ خلیج فارس است،گفت: در این نمایشگاه، شرکت‌ها، پتروشیمی‌ها و زیر مجموعه‌های هلدینگ خلیج فارس و همچنین پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های سایر هلدینگ‌ها از جمله شرکت سرمایه‌گذاری شستان حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی و پالایشگاه‌ها جزو صنایع مهم و کلان کشور محسوب می‌شوند، افزود: یکی از مسائل اصلی آنها بحث تامین فناوری، تجهیزات گلوگاهی، مواد شیمیایی، کاتالیست‌ها، سایر اقلام و تجهیزات راهبردی  بوده که نیازمند بومی‌سازی در جهت رسیدن به خودکفایی کامل می‌باشد.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه انرژی ضمن اشاره به اینکه نمایشگاه به مدت سه روز در محل مرکز بین‌المللی همایش‌های کیش برگزار خواهد شد، افزود: در حاشیه این نمایشگاه نشست‌های تخصصی مختلف مرتبط با صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی برگزار می‌شود. 

زمانیان با بیان اینکه به‌ عنوان سخنران در دو نشست تخصصی تامین دانش‌فنی در حوزه پالایش و پتروشیمی و پنل تخصصی راهکارهای کاهش ناترازی کار حضور خواهد داشت، تصریح کرد: این نمایشگاه فضای خوبی است که از آخرین اطلاعات و آنچه که در موضوعات فنی و سیاست‌های کلان حوزه انرژی و صنعت پتروشیمی وجود دارد، آگاه شویم و بتوانیم ارتباط خوبی با شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند، برقرار کنیم.

گفتنی است ابرپروژه شهرک پتروشیمی مکران که به همت شرکت سرمایه‌گذاری شستان در منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است، امید آینده اشتغال، جذب سرمایه و رونق کسب و کار استان سیستان و بلوچستان است، به نحوی که استاندار اسبق سیستان و بلوچستان، شستان را خورشید تابانی لقب داد که تشعشعات آن آینده استان را گرم و روشن می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار