رییس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه؛
رییس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه گفت : میانگین کشوری حصول صلح و سازش از ۳۰ درصد به ۴۵ درصد ارتقا یافته است.
کد خبر: ۱۱۵۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 13 February 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حضور حجت الاسلام والمسلمین صادقی اظهار داشت :امیدوارم  افتتاح ساختمان جدید شماره ۲ شهید بهشتی دادگستری ایلام  باعث ایجاد رفاه عمومی بیشتر برای همکاران قضائی و اداری و مراجعین به دادگستری و ارائه خدمت بهتر به مردم شهیدپرور استان ایلام شود.

وی افزود :توجه به زحمات و تلاش‌ها و شرایط خاص کاری، شأن و جایگاه همکاران قضائی و اداری هم از حیث مادی و هم از حیث معنوی باید ارتقا پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی ادامه داد : علی رغم کاهش تعداد نیروی انسانی در شوراهای حل اختلاف در سال‌های اخیر، پرونده‌های مورد رسیدگی در این شورا از ۳ میلیون و هفتصد و پنجاه هزار پرونده به نزدیک ۵ میلیون پرونده در سال رسیده است.

وی از راه اندازی دادگاه‌های صلح در راستای اجرای قانون شوراهای حل اختلاف در سال آتی خبر داد و تاکید کرد :  وظیفه اصلی دادگاه‌های صلح، صلح و سازش است و نقش شوراهای حل اختلاف در این دادگاه‌ها بسیار پر رنگ است.

وی خاطرشان کرد : صلاحیت‌های بسیاری به قضات دادگاه‌های صلح محول شده است به نحوی که حدود ۶۰ درصد از پرونده‌های ورودی به دادگستری را شامل شده و آرا صادر شده در این دادگاه‌ها نیز اکثراً قطعی است.

رییس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه  اظهار داشت : عملکرد دستگاه قضائی در اجرای عدالت، تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی به مردم بر رضایتمندی مردم از نظام اسلامی بویژه شرکت در انتخابات پیش رو بسیار تأثیرگذار است./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار