روز گذشته خبری از رسانه‌ها منتشر شد که نامزد انتخابات بویراحمد ، دنا و مارگون به نشانه اعتراض در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد حاضر شده و گفت: با این وضعیت تا درست شدن وضعیت استانداری را ترک نخواهم کرد اما این بست نشینی به چه دلیل بود و نهایتا چه شد؟
کد خبر: ۱۱۵۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵ 14 February 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هر چه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، وضعیت میدانی و میزان رای آوری کاندیدا‌ها مشخص‌تر می‌شود و به تبع آن تصمیمات و واکنش‌ها هم متناسب با این شرایط اتخاذ و اجرا می‌شود. انتظار از کاندیدا‌ها البته این است که عرصه رقابت را سالم نگه دارند و خیلی به دنبال حواشی و تاثیرپذیری از شایعه پردازان نداشته باشند.
روز گذشته خبری از رسانه‌ها منتشر شد که نامزد انتخابات بویراحمد و دنا به نشانه اعتراض در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد حاضر شده و گفت: با این وضعیت تا درست شدن وضعیت استانداری را ترک نخواهم کرد.
نادر منتظریان از نامزد‌های مطرح انتخابات سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد و در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون با حضور در استانداری و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به نشانه اعتراض به استانداری آمده‌ایم و نسبت به چینش صندوق‌های رای اعتراض داریم.
وی با بیان این که قبلاً هم با استاندار صحبت کرده بودیم و انتظار داشتیم که چنین مواردی وجود نداشته باشد و اصلاح کنند گفت بنده به این روند اعتراض دارم و به نشانه اعتراض استانداری را هم ترک نخواهم کرد آیا با این وضعیت می‌خواهند انتخابات سالم برگزار کنند.
کاملا مشخص است که نادر منتظریان از وضعیت میدانی خود رضایت چندانی نداشته و از هم اکنون تلاش خود را برای تغییر شرایط و یا ایجاد شائبه در سلامت برگزاری انتخابات جدی کرده است، اما چرا منتظریان به این شیوه متوسل شده است ؟
گفته می‌شود بست نشینی منتظریان که گویا بدون هیچ سند و مدرکی ، ادعایی در خصوص نحوه چینش صندوق‌ها را داشته، بدون هیچ تغییری در وضعیت صندوق‌ها به ساعتی نکشیده و وی رهسپار همان میدان برای رقابت شده است.
واقعیت اعتراض روز گذشته منتظریان را باید جای دیگری جست و آن هم میدان رقابت است چرا که وی اصلا انتظار نداشت اینگونه بین دو کاندید مطرح دیگر به حاشیه رفته و عملا تا اینجای کار از گردونه رقابت خارج شود چرا که گزارشات میدانی و افکار عمومی رقابت را بین بهرامی و روشنفکر می‌دانند.
در خصوص این وضعیت باید گفت منتظریان دقیقا از روزی که تایید صلاحیت بهرامی اعلام شد، متوجه وضعیت سخت رقابت شد بنابراین شاهد برخی حرکات و تصمیمات متاثر از این شرایط از اردوگاه وی بودیم. به عنوان نمونه رفتن به جمع شورای ائتلاف با این امید که بتواند حداقل از این سمت رایی دشت کند نشان داد که وی به شدت از وضعیت پیش آمده نگران است. یا اینکه اردوگاه وی به یک پارچه چهل تکه با نظرات متفاوت تبدیل شده است نشان می‌دهد که وی فعلا به هیچ صراطی مستقیم نیست مگر افزایش سبد رای!

و اما طی یکی دو روز گذشته اعلام شد که غلام محمد زارعی از دیگر رای آوران این حوزه انتخابیه به تهران عزیمت کرده تا شانس خود را در پایتخت امتحان کند و این موضوع وضعیت رای بهرامی را وزین تر خواهد کرد که به نوعی باعث به هم ریختگی تیم برنامه ریز منتظریان شده است .
نکته دیگر که منتظریان را آشفته کرد، استقبال گسترده ایل و تبار روشنفکر از وی بر خلاف شایعاتی که گریزانی مردم قوم و قبیله روشنفکر از وی را به شدت داد می‌زد، بود. منتظریان عملا شاهد استقبال گسترده رای‌های قومیتی از مهدی روشنفکر است؛ بنابراین از این طرف هم خود را بازنده می‌بیند و بالاجبار دست به تحرکاتی می‌زند.
۸۸ را چه کسانی رقم زدند؟
شاید عجیب‌ترین و تاریخی‌ترین انتخابات ایران مربوط به سال ۸۸ است که در این انتخابات یک رقابت به تمام معنا پرشور و هیجان و البته جدی برگزار شد. اما درست زمانی که باید از این حضور گسترده میوه‌ای بزرگ و باارزش چیده می‌شد به یکباره همه چیز به هم ریخت و آن شد که نباید می‌شد.
در خصوص انتخابات ۸۸ هم عده‌ای از قبل انتخابات شروع به حاشیه سازی و تشکیک در نحوه و سلامت برگزاری انتخابات کردند و نهایتا هم این گونه شایعات منجر به آن حوادث شد.
آیا نادر منتظریان نمی‌داند که مسئولین برگزاری انتخابات مطابق با یک سری قوانین اقدام به پیش بردن روند انتخابات می‌کنند؟ و اینگونه نیست که هر کسی به خود اجازه دهد به نفع یا له کاندیدایی اقدام به مهیا کردن ابزار و امکانات برگزاری انتخابات نماید؟
متاسفانه این نظام و مردم همیشه از کسانی ضربه خورده اند که خود را مالک نظام و انقلاب مب دانند و حاضر نیستند حقوق دیگران را رعایت و به آن احترام بگذارند.
کاندیدا‌های مجلس خصوصا در حوزه انتخابیه، بویراحمد، دنا و مارگون باید بدانند که رقابت در این حوزه بسیار حساس و حتی به دلایلی از جمله غلبه مباحث قومیتی خطرناک است بنابراین کاندا‌های این حوزه انتخابیه باید مراعات شرایط را داشته باشند و وارد فضای احساسی و تشکیک بی مورد در روند برگزاری انتخابات نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار