در خصوص رقابت انتخاباتی مجلس خبرگان در استان با توجه به تک کاندیدایی استان در این رقابت، عملا امکان برگزاری انتخابات وجود نداشت که با انتقال یکی از دواطلبین از حوزه انتخابیه استان تهران به کهگیلویه و بویراحمد، امکان برگزاری قانونی انتخابات مجلس خبرگان مهیا شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶ 20 February 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، همزمان با انتخابات دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی، انتخابات خبرگان رهبری هم در این استان در حالی برگزار می‌شود که دو نفر برای نشستن بر تنها کرسی استان در مجلس خبرگان رهبری رقابت خواهند کرد.
در خصوص رقابت انتخاباتی مجلس خبرگان در استان با توجه به تک کاندیدایی استان در این رقابت، عملا امکان برگزاری انتخابات وجود نداشت که با انتقال یکی از دواطلبین از حوزه انتخابیه استان تهران به کهگیلویه و بویراحمد، امکان برگزاری قانونی انتخابات مجلس خبرگان مهیا شد.
هر چند جنس رقابت انتخابات مجلس خبرگان تفاوت اساسی با فضای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی دارد، اما در این خصوص هم حداقل‌هایی در تبیین نظرات از طرف کاندیدا‌ها مطرح می‌شود.
به نظر نمی‌رسد حضور حجت الاسلام محمد هادی رحیمی صادق، عملا تغییری در نتیجه انتخابات داشته باشد و عملا از هم اکنون آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی این دوره هم نماینده مردم استان در خبرگان رهبری خواهد بود، اما ذکر این نکته ضروری است که رقیب آیت الله سید شرف الدین دارای رزومه کاری بسیار خوب و قابل توجهی است که می‌تواند به رقابت نمایندگی مجلس خبرگان در کنار آیت الله ملک حسینی وزن و تعنبار بدهد.
بنابر گفته سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید شرف الدین ملک حسینی و حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی صادق داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
حجت الاسلام محمد هادی رحیمی صادقی را بهتر بشناسیم
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، محمدهادی رحیمی صادق، کاندیدای جدید انتخابات ششم خبرگان رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد، در سال ۱۳۴۷ در خانواده‌ای مذهبی و متوسط در شهر کرمان متولد شد. تحصیلات خود را تا اول دبیرستان در زادگاهش گذراند و در سال ۱۳۶۲ به دلیل علاقه وافری که به تحصیل در حوزه علمیه داشت وارد حوزه‌علمیه شد و در مدرسه معصومیه کرمان مشغول به تحصیل علوم دینی گردید. در سال ۱۳۶۴ به حوزه علمیه قم هجرت نمود و تا سال ۱۳۸۴ به مدت ۲۰ سال از محضر اساتید سطوح عالی حوزه‌علمیه همچون حضرات‌آیات پایانی، اعتمادی، شب‌زنده‌دار، کریمی جهرمی، خسروشاهی، وجدانی، فخر، شیخ علی پناه‌اشتهاردی، استادی، سید احمد خاتمی، خرازی، موسوی گرگانی و دیگر اساتید بهره برد و در سال ۱۳۷۱ موفق به اتمام سطح و امتحانات شفاهی و کتبی پایه ۱۰ با رتبه خوب گردید و در برخی سال‌های دوران تحصیل سطح به جشنواره طلاب نخبه بسیجی راه یافت؛ وی به مدت ۱۵ سال توفیق حضور در درس خارج آیات عظام و مراجع بزرگوار تقلید همچون حضرات آیات بهجت (ره)، مکارم شیرازی، وحید خراسانی، جوادی آملی و جعفر سبحانی دامت برکاتهم را پیدا نمود وموفق به ارائه ۸ مصاحبه درس خارج فقه و اصول گردید و هم‌اکنون در درس خارج مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) شرکت می‌نماید وی دروس عقلی و فلسفه و کلام و کتاب‌های نهایه‌الحکمه، شرح منظومه، شرح تجرید، اسفار و اشارات را در محضر اساتیدی، چون آیت الله العظمی سبحانی، آیت الله دکتر احمد بهشتی، ربانی، گلپایگانی و حشمت پور تلمذ نمود و از مباحث اخلاقی اساتید بزرگوار همچون حضرات آیات مظاهری، مشکینی، بهاءالدینی، عراقچی، اشتهاردی، احمدی میانجی و شب‌زنده‌دار بهره‌ها برد.

وی در کنار تحصیل در حوزه علمیه به تکمیل تحصیلات جدید خود پرداخت و پس از اخذ دیپلم در رشته فرهنگ و ادب، تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدرسی الهیات و معارف اسلامی با گرایش فلسفه در دانشگاه قم ادامه داد و هم‌زمان با شرکت در درس خارج مراجع تقلید، در رشته تخصّصی کلام اسلامی تا مقطع سطح ۴ در مؤسسه آموزشی امام صادق (علیه‌السلام) قم زیر نظر محقق و متفکر علم کلام حضرت آیت‌الله‌العظمی سبحانی (دامت‌برکاته) به تحصیل و تحقیق پرداخت.

این استاد حوزه از سال ۱۳۸۰ تدریس در حوزه‌علمیه و دانشگاه را آغاز نمود و در مدرسه علمیه کرمانی‌های قم، فاطمیه و صادق آل محمد (علیهم‌السلام) فسا، مرکزی شیرازی و شهید صدوقی قم به تدریس فقه (لمعه، فقه استدلالی و مکاسب) اصول فقه (الموجز، اصول استنباط، رسائل و کفایه)، کلام، تفسیر و فلسفه مشغول گشت و هم‌اکنون با دارا بودن سابقه چندین ساله مجوز تدریس سطح ۳ (پایه ۱ تا ۱۰) از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به‌عنوان استاد سطح عالی در مدرسه علمیه امام رضا (علیه‌السلام) تهران روزانه یک ساعت مکاسب تدریس می‌نماید.

ایشان در همه‌سال‌های تحصیل و تدریس در حوزه‌علمیه، دردانشگاه هم در دروس عمومی (معارف اسلامی، اخلاق، متون) و دروس تخصّصی کلام، فلسفه، فقه، اصول فقه، متون فلسفی و تفسیر در دانشگاه‌های خواجه نصیر تهران، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی و آزاد فسا، علوم پزشکی شیراز، علوم قرآنی شیراز، امام صادق (علیه‌السلام) تهران به تدریس پرداخته است.

وی از سال ۱۳۶۹ تاکنون در مناسبت‌های گوناگون در شهر‌ها و استان‌های مختلف ایران اسلامی و دانشگاه‌ها و مدارس آموزش‌وپرورش به تبلیغ دین مبین اسلام و مکتب حقه تشیع و برگزاری صد‌ها جلسه پرسش و پاسخ در زمینه مسائل اعتقادی و شبهات روز پرداخته است و از سال ۱۳۷۸ تا کنون در سنگر روحانی عتبات، سوریه، عمره و حج هم به خدمت تبلیغی اشتغال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق که علاقه‌مند به مباحث پژوهشی است، علاوه بر تدوین مقالاتی در موضوعات مختلف، توفیق داوری بیش از ۴۰ پایان‌نامه سطح دو، حدود ۳۰ پایان‌نامه سطح سه در حوزه‌علمیه و حدود ۲۰ پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم قرآن و فلسفه در دانشگاه آزاد اسلامی را داشته است و هم‌اکنون استاد داور و راهنما و مشاور پایان‌نامه‌های سطح سه حوزه‌علمیه در رشته فقه و کلام اسلامی می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران و کاندیدای نمایندگی خبرگان رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد، که از ابتدای انقلاب در بسیج حضوری فعال داشت؛ از سال ۱۳۶۲ تا پایان دفاع مقدس توفیق حضور ۲۱ ماه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و شرکت در عملیات‌هایی همچون والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ بیت‌المقدس ۷ و ... با مسئولیت‌های رزمی، تبلیغی، بیسیم‌چی، مسئول مخابرات گردان و تیپ غواص لشگر ۴۱ ثارالله را داشته است.

وی سوابق و مسئولیت‌های اجرایی زیادی را از سال ۱۳۷۲ تاکنون به عهده گرفته است مسئولیت حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه رفسنجان در سال ۱۳۷۳، معاونت و فرماندهی گردان ۱۰۲ حضرت معصومه (علیهالسلام) و مسئولیت معاونت بسیج تیپ ۸۳ امام صادق (علیه‌السلام) از سال ۱۳۷۳ تا سال ۱۳۸۰، امامت جمعه شهرستان فسا به مدت ۶ سال، دبیری ائمه جمعه شرق استان فارس به مدت ۵ سال، مسئول و مؤسس مدارس علمیه صادق آل محمد (علیهم السلام) و فاطمیه (علیهالسلام) فسا، مدیر حوزه‌علمیه استان فارس به مدت ۶ سال از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ از سوابق اجرایی ایشان است وی از اسفند سال ۱۳۹۵ با حکم آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به عنوان مدیر حوزه‌علمیه استان تهران منصوب گردید و به خدمت در این حوزه‌علمیه قویم و عریق باافتخار اشتغال دارد.
لازم به توضیح است تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری از چهارشنبه ۲۵بهمن به مدت ۱۵ روز آغاز شده است و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه دارد .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
بنده خدا رقیب چی این را فقط،اسمشو نوشتن که انتخابات بیشتر از این مورد تمسخر قرار نگیره الا استان ما را هم بلد نیست اکثر حوزه‌ای در کشور همینجوره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار