شهرستان زیر کوه رکورد دار افزایش بارندگی در سال زراعی جاری در خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۱۱۵۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ 27 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی استان گفت: از آغاز سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۴۲.۳ میلی‌متر در ایستگاه‌های مراکز شهرستان‌های استان باران باریده است که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۳۲ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۴۰ درصد کاهش دارد.

نخعی افزود: در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۶۱.۹ و در بلند مدت به طور میانگین ۷۱ میلی‌متر در خراسان جنوبی باران باریده است.

وی گفت: در بین مراکز شهرستان‌های استان، حاجی آباد، مرکز زیرکوه تنها مرکزی است که افزایش بارندگی داشته و بارندگی‌های آن ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته و ۲۹ درصد نسبت به بلند مدت افزایش داشته است.

کارشناس هواشناسی استان افزود: بیشترین کاهش بارندگی در بین مراکز شهرستان‌ها نیز با ۶۳ درصد مربوط به شهرستان‌های سرایان و بشرویه است.

وی گفت: همچنین کمترین کاهش بارش‌ها از آغاز سال زراعی جاری تا کنون مربوط به اسدیه مرکز شهرستان درمیان با ۹ درصد نسبت به سال گذشته و ۲۰ درصد نسبت به بلند مدت است.

کارشناس هواشناسی استان افزود: در بیرجند مرکز استان نیز از آغاز سال زراعی جاری تاکنون ۳۳.۶ میلی‌متر باران باریده است که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۵۵ درصد و نسبت به بلند مدت ۶۰ درصد کاهش دارد.

در ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه ماهمیران خوسف با ۲۵ میلی‌متر و پس از آن حاجی آباد زیرکوه با ۱۹.۶ میلیمتر رکوددار بارندگی‌ها در استان هستند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار