رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در راستای ارتقای امنیت و سلامت انتخابات، به معاونان قضایی استان خوزستان ماموریت داده شده است تا ضمن نظارت مستمر بر حوزه‌های قضایی تعیین شده، ۲۴ ساعت قبل از انتخابات نیز در آن حوزه‌ها حضور یافته و در راستای اقدامات پیشگیرانه و رسیدگی به تخلفات و جرائم احتمالی، اقدامات لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۱۱۵۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ 28 February 2024

تابناک خوزستان: علی دهقانی در هفتمین جلسه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی که با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، با قدردانی از همه مجریان، ناظرین، شرکت کنندگان و انتخاب شوندگان در انتخابان در راستای عمل به چهار محور مورد نظر مقام معظم رهبری شامل سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در انتخابات، اظهار کرد: همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق برگزاری انتخابات سالم و حداکثری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات نظام، تلاش می‌کنند.

به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی گفت: هر اقدامی که موجب اختلال در فرآیند برگزاری انتخابات و اخذ رأی شود، پیش‌بینی و تمهیدات لازم توسط مجریان و ناظرین برای آن اندیشیده و اتخاذ شده است.

دهقانی افزود: همه تدابیر برای اخذ آرای اقشار مختلف مردم فراهم شده است و در این راستا صندوق‌های ثابت و سیار مستقر خواهد شد تا همه مردم استان خوزستان بتوانند در این مشارکت سرنوشت‌ساز شرکت کنند.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه تامین امنیت و سلامت انتخابات، از موارد مورد تاکید در این ستاد بوده و هست، گفت: دستگاه‌های مرتبط باید اخبار و اطلاعات را به صورت لحظه‌ای و با قید فوریت به رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های انتخابیه اعلام کنند تا اقدام لازم و مقتضی هم در راستای پیشگیری و هم رسیدگی به جرائم انتخاباتی در شعب ویژه صورت گیرد.

دهقانی تصریح کرد: در اجرای قانون انتخابات و برای تقویت هیات‌های اجرایی از مدیران قضایی و قضات از ابتدای امر انتخابات به عنوان عضو حقوقدان به هیات‌های اجرایی معرفی شده‌اند و در کنار سایر اعضا مشغول انجام وظیفه هستند و باتوجه به تاکیدات رئیس محترم قوه قضائیه، قضات کشیک و شعب رسیدگی کننده به تخلفات و جرائم انتخاباتی تعیین و تا پایان فرایند انتخابات بصورت مستمر و مداوم مستقر خواهند بود.

وی ادامه داد: روسای و دادستان‌های حوزه‌های قضایی و قضات مستقر در شعب کشیک نیز باید با دقت و سرعت به گزارش‌های رسیده در امر انتخابات رسیدگی و ضمن فراهم کردن زمینه پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی، در صوت مشاهده هرگونه تخلف با سرعت و دقت و به صورت قاطع به آن رسیدگی کنند.

دهقانی گفت: در همین راستا به معاونان قضایی استان خوزستان ماموریت داده شد تا ضمن نظارت مستمر بر حوزه‌های قضایی تعیین شده، ۲۴ ساعت قبل از انتخابات نیز در آن حوزه‌ها حضور یافته و در راستای اقدامات پیشگیرانه و رسیدگی به تخلفات و جرائم احتمالی، اقدامات لازم را انجام دهند و حمایت‌های قضایی و همراهی و همکاری روسای دادگستری و دادستان‌ها و معاونان قضایی در سراسر استان خوزستان برای تحقق سلامت و امنیت انتخابات معمول شود.

رئیس کل دادگستتری خوزستان گفت: به طور کلی تلاش همه دستگاه‌ها نظام و مسئولان و نیز دستگاه قضایی کشور در راستای فراخور تکالیفی که به عهده دارند، ایجاد زمینه برای انتخاباتی امن، سالم و با مشارکت حداکثری است و امیدواریم با نظارت، تلاش، دقت و رصد لحظه‌ای گوشه گوشه استان از وقوع هرگونه اتفاقی که به امنیت انتخابات خدشه وارد کند، جلوگیری شود و با تعامل و تعاون همه دستگاه‌های استان شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور در یازدهم اسفندماه باشیم.

دهقانی همچنین از عملکرد صدا و سیمای مرکز استان در فرآیند تبلیغات انتخابات پیش رو و در اختیار قرار دادن امکانات لازم و برابر به نامزدهای انتخاباتی در این خصوص، قدردانی کرد.

منبع/ایسنا

برچسب ها: انتخابات ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار