امام جمعه کرج گفت: نتیجه مشارکت و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی، یاس و ناامیدی دشمنان است.
کد خبر: ۱۱۵۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 02 March 2024
حضور مردم در انتخابات نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد
به گزارش «تابناک البرز» سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج گفت: مردم با این حضور بار دیگر به دفاع از کشور دربرابر توطئه های دشمنان به پا خاسته و شور و هیجان خوبی را از ابتدای صبح در شعب اخذ رای استان البرز شاهد هستیم .
وی بیان کرد: امروز مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رأی موجب خشم دشمنان می‌شوند؛ بنابراین قدرت و عزت بار دیگر برای ایران ثبت می‌شود.
امام جمعه کرج در ادامه به روز احسان و نیکوکاری و نقش موثر نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) در یاری رساندن به محرومان اشاره کرد و گفت: امروز باید بحث قرض الحسنه را در کشور بیش از پیش جدی گرفت .
وی تاکید کرد: منتخبان معیشت و اقتصاد مردم را باید مدنظر قراردهند و بسیاری از قوانین را در کشور اصلاح کنند.
 
کارنامه سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر سیاه‌تر شده است
امام جمعه کرج با اشاره به ادامه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه گفت: هر روز این رژیم خبیث جنایت تازه‌ای را به نمایش می‌گذارد.
وی در این بخش از سخنان خود که با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل نمازگزاران همراه شد، افزود: امروز کارنامه سازمان‌های حقوق بشر با وجود جنایات صهیونیست‌ها در غزه بیش از پیش سیاه‌تر شده است.
 
مراقب جنگ روانی دشمن در بستر شایعه‌سازی باشیم
نماینده ولی فقیه در استان البرز همچنین به جنگ روانی دشمن در بستر شایعه‌سازی اشاره کرد و گفت: اکنون فضای مجازی فرصتی برای شایعه‌سازی و نشر آن در جامعه اسلامی پرسرعت شده است.
آیت‌الله حسینی همدانی افزود: با کمک هوش مصنوعی بازار شایعه سازی داغ‌تر هم شده؛ پدیده‌ای که به افکار عمومی دارای آگاهی و بصیرت کمتر حمله می‌کند تا بر باور و اراده تاثیر بگذارد.
وی گفت: قرآن کریم شایعه‌سازان و منافقان را در یک ردیف می‌آورد و پند می‌دهد که تا به چیزی علم و یقین ندارید، اصرار نداشته باشید.
امام جمعه کرج افزود: اکنون استکبار جهانی و دشمنان پس از ناامیدی از ابزارهای نظامی از سلاح شایعه استفاده می‌کنند بطوری که با مظلوم‌نمایی اخبار خود را منتشر کرده و آرام  بر بی‌هویتی و ایجاد جو بی‌اعتمادی برای خدشه به انسجام ملی عمل می‌کنند.
آیت‌الله حسینی همدانی تاکید کرد: سانسور اخبار هم به نشر شایعه کمک می‌کند و از سوی دیگر دشمن برای تخریب روحیه، پوشش حقیقت، دلسرد کردن مردم و جبران شکست خود دست به شایعه می‌زند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز یادآورشد: دشمنان به دنبال ایجاد بدبینی، رعب و هراس هستند و شایعه را در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی تولید و توزیع می‌کنند.
وی گفت:محتوای شایعه یا خبر بوده یا تحلیل که برای تشخیص شایعه باید ببینیم منبع اصلی خبر چه کسی است؟ آیا فردی که خبر را داده، دارای اعتبار است؟ یا چه کسانی از این شایعه سود می‌برند و چرا یک موضوع مطرح می‌شود؟
امام جمعه کرج افزود: برای پیشگیری از بروز شایعه باید نقاط ضعف را برطرف کرده و آگاهی مردم را بالا برد، همچنین از تبلیغات صحیح استفاده کرد البته ارتباط بین مردم و حاکمیت نیز باید تقویت شود.
امام جمعه کرج در ادامه گفت: در این زمینه اخبار و گزارش‌ها باید مورد تحلیل قرار گرفته و اعتماد‌سازی به رسانه‌های رسمی افزایش یافته و کنترل زبان و بیان صورت گیرد.
وی تذکر داد: مراقب باشید در این چند سال مکرر در دام شایعه افتادیم و بعضی وقت ها گفته افراد نباید باور کرد بلکه پس از بررسی و آن را پذیرفت .
 
اصلاح روش بانکها یکی از دغدغه‌های رهبری است
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اصلاح ساختار بانک‌ها است؛ بانکداری اسلامی بدون ربا باید احیا شود؛ تذکرات لازم از سوی رهبر معظم انقلاب در جلسات عمومی و خصوصی داده شده است؛ باید این مهم به مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود.
وی با اشاره به نقش موثر روش بانکداری بدون ربا افزود: این روش در شکوفایی اقتصادی موثر است و دولت در تلاش برای بانکداری بدون ربا باشد؛ باید مسایلی از جمله کارمزد و معضلاتی چون جریمه دیرکرد حل شود .
 
همگان موظف در حفظ درختان هستند
آیت الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ۱۵ اسفند روز درختکاری اضافه کرد: یکی از وظایف اجتماعی حفظ منابع طبیعی و درختان که تکالیف دینی و اسلامی است.
امام جمعه کرج تاکید کرد: فقط کاشت درخت مهم نیست بلکه نگهداری آن هم مهم است و قطع بی مورد درختان بخاطرسودجویی، آتش سوزی در جنگل‌ها به دلیل سهل‌انگاری باید مدنظر قرار گیرد؛ حفاظت از درختان فقط اختصاص به دولت ندارد.
وی یادآورشد: درخت نماد آبادانی است و در این روزگار به درخت بیشتری احتیاج داریم چرا که روز درختکاری بهترین فرصت خدمت به محیط زندگی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار