استاندار بوشهر از تجهیز بیمارستان‌های استان با امکانات پیشرفته درمانی و تشخیصی خبر داد و گفت: این تجهیزات درمانی در حال خریداری و نصب در مراکز درمانی استان است.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲ 03 March 2024

به گزارش تابناک بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های تأمین آب، راهسازی، آموزشی و مسکن در اولویت برنامه‌ها قرار دارد اظهار داشت: حوزه درمان به لحاظ افزایش تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات پزشکی و تشخیصی و نوسازی تجهیزات، تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر برای حل مشکلات مردم در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

وی از ساخت بیمارستان جدید در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۲ بیمارستان دیگر تا دو ماه آینده عملیات اجرایی آن در کنگان و عسلویه آغاز می‌شود و اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است.

استاندار بوشهر با اشاره به مصوبه هیئت دولت برای توسعه زیرساخت‌های بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه خاطرنشان کرد: با همکاری بخش خصوصی و خیران بخش‌هایی از بیمارستان نبی اکرم عسلویه در حال توسعه است.

محمدی‌زاده با اشاره به توسعه اورژانس بیمارستان شهید گنجی برازجان تصریح کرد: حداقل ۶۰ تخت جدید به بخش اورژانس بیمارستان شهید گنجی برازجان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از منابع از سوی استان بوشهر و بخشی هم توسط وزارت بهداشت برای تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بوشهر تامین و پرداخت می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه این تجهیزات در حال خریداری است گفت: استان بوشهر در بخش تجهیزات پزشکی ایجاد ضعف است که با برنامه‌ریزی انجام شده این زیرساخت‌ها توسعه داده می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه هیئت دولت در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر تصریح کرد: تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان انرژی اتمی ایران برای تجهیز بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر از جمله مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر است که مهم در حال محقق شدن است. بیمارستان‌های در حال ساخت استان بوشهر تا پایان دولت سیزدهم افتتاح و تجهیز می‌شوند.

استاندار بوشهر حل مشکلات زیرساخت‌های درمانی استان را با مشارکت بخش خصوصی مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های درمانی استان بوشهر حمایت و پشتیبانی شود و دستگاه‌های نظارتی باید در این حوزه کمک کنند تا بخش خصوصی فعال و جان تازه‌ای در این بخش ایجاد شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه منابع دولتی در همه بخش‌ها قادر به پاسخگویی حل مشکلات نیست افزود: فراهم کردن زمینه همکاری بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های درمانی یک ضرورت است و هر کسی در این عرصه مخالفت کند ظلم به مردم محسوب می‌شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار