معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در آینده نزدیک برنامه ژنتیک اجتماعی با استفاده از تجارب برنامه‌های موفق تالاسمی و فنیل کتونوری برای غربالگری و کنترل سایر بیماری‌های ارثی در استان بوشهر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ 05 March 2024

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر قاسم برجوئی‌فرد در برگزاری کارگاه آموزشی ژنتیک اجتماعی و پیشگیری از بروز بیماری بتا تالاسمی افزود: به دستورالعمل‌های حوزه کاری خود مسلط باشید و روزانه به آن سر بزنید چرا که گاهی یک "یا" یا "و" تفاوت‌های بسیار زیادی دارد.
این مقام مسئول بهداشتی تأکید کرد: مسئولیت در حوزه بهداشت بسیار سنگین است چرا که تأثیر آن بر روی نسل‌ها است.
حکیمه آبادی، کارشناس برنامه تالاسمی و ژنتیک اجتماعی، نیز در خصوص اهداف این کارگاه گفت: به دلیل گذار اپیدمیولوژیک و کنترل بیماری‌های واگیر، در حال حاضر کشور با روند افزایش بیماری‌های ژنتیک مواجه است که مدیریت صحیح آن‌ها و اجرای برنامه‌های کنترل بیماری‌های ارثی و مادرزادی از اولویت‌های نظام سلامت است.
در این نشست دکتر محبوبه رمضان زاده متخصص پزشکی مولکولی و دکتر رکاب پور هماتولوژیست و انکولوژیست برنامه پیشگیری از بروز بیماری بتا تالاسمی ماژور نیز مطالبی را به شرکت‌کنندگان در کارگاه آموزش دادند.
در ابتدای کارگاه نیز دکتر فاطمه ثابت، سرپرست گروه بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت استان، اصول برنامه ژنتیک اجتماعی تشریح کرد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار