کد خبر: ۱۱۵۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶ 08 March 2024

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پس از بارندگی‌های اخیر، بازسازی راه‌ها و پل‌ها مطالبه عموم مردم جنوب سیستان و بلوچستان از راه و شهر سازی و گروه‌های جهادی است.

محمد کرمی در جلسه کارگروه ستاد مدیریت بحران جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به بارندگی‌های اخیر در جنوب استان اظهار کرد: مردم از باران رحمت الهی که خداوند نازل کرد بهره بردند، اما در زمان بارندگی اگر جایی دچار مشکل می‌شود در واقع کار ما از قبل نقص داشته چرا که در زمان ساخت جاده‌ها، پل‌ها، خانه‌ها، راه‌ها و دیگر زیرساخت‌ها استانداردها را رعایت نکرده ایم.

وی ادامه داد: قبل از این بارندگی در نیکشهر، قصرقند، بنت، مهرستان و گلشن بارندگی رخ داده که برق ۶۵ روستا قطع شد همچنین ارتباط ۷۵ روستا نیز به طور کامل قطع شده بود که در مدت زمان کوتاهی ارتباط این روستاها با مرکز برقرار شد اما در این منطقه سیل به راه افتاد و بحران ایجاد شد و آسیب‌های شدیدی به این منطقه وارد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این مدت بر اثر سیلاب کسی جانش را از دست نداده است، تصریح کرد: خوشبختانه با وجود اینکه بارندگی بسیار شدید بود و در مدت زمان کوتاهی ۱۶۰ میلی‌متر باران بارید منزلی به آن صورت تخریب نشد اما برخی منازلی که مشکل داشتند و به صورت خشتی ساخته شده بودند دچار آسیب شد.

کرمی تصریح کرد: پس از فروکش کردن آب سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان همه دستگاه‌های اجرایی، مجموعه‌های جهادی و هلال احمر پای کار آمدند و برای کم کردن مشکلات مردم ترمیم پل‌ها و جاده‌ها را شروع شده است، همه دستگاه‌ها با تمام توان و بدون هچ محدودیتی در تامین بودجه به سیل زدگان در حال کمک رسانی هستند.

وی با اشاره به بارندگی پیش رو در روز یکشنبه عنوان کرد: با وجود این‌که این بارندگی شدید نیست، اما باید برای پیشگیری از هر حادثه‌ای یکسری کارهای زیرساختی در این منطقه انجام شود تا بتوانیم در آینده سیلاب‌ها را مهار و مدیریت کنیم و در حوزه کشاورزی از این ظرفیت استفاده کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پس از بارندگی‌های اخیر در هر منطقه ای که برای بازدید حاضر شدیم بازسازی راه‌ها و پل‌ها مطالبه عموم مردم جنوب سیستان و بلوچستان از راه و شهرسازی، گروه‌های جهادی و دیگر مسوولان بود.

کرمی افزود: آب رسانی و برق رسانی در بیشتر روستاهای درگیر سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان به سرعت انجام شد هم‌چنین یکسری از راه‌ها نیز به صورت اضطراری باز شده و امکان رفت و آمد وجود دارد اما ترمیم پل‌ها و جاده‌های تخریب شده به صورت اصولی و اساسی در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: سیلاب اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان سبب شد برخی از افراد در فضای مجازی از این موضوع استفاده کنند و سیل این منطقه را مانند التهاب و بحران به تصویر بکشند، عده ای برای مطرح کردن خود تصاویر کودکان غزه و پاکستانی را به جای کودکان این منطقه در سیل منتشر کردند این افراد دلسوز مردم نیستند چرا که اگر دلسوز بودند باید در این شرایط کنار مردم حضور داشتند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: اگر حل مشکلات زیرساختی در جنوب سیستان و بلوچستان به صورت اساسی انجام شود بیشتر مشکلات این منطقه کاهش پیدا می‌کند، خانواده‌هایی که مشکل معیشتی دارند در حال شناسایی هستند تا کمک ویژه‌ای به آن‌ها از سوی کمیته امداد و دیگر ارگان‌ها شود، در خصوص سهمیه آرد مردم این منطقه نیز علاوه بر اینکه تا کنون مازاد بر سهیمه آرد دریافت کرده اند مقرر شده ۱۰ هزار کیسه دیگر برای خانوده‌های نیازمند تدارک دیده شود.

کرمی خاطرنشان کرد: اینکه پس از ایجاد مشکلی در هر نقطه از کشور مردم ایران برای کمک رسانی دست به دست هم می‌دهند، بسیار زیباست اما پس از سیلاب سیستان و بلوچستان یک قرارگاه در جنوب استان ایجاد شد تا همه گروه‌هایی که برای خدمات رسانی به این منطقه می‌آیند به این قرارگاه وصل شوند تا برای خدمات رسانی به نیازمندان و افراد حادثه دیده یک تمرکز مدیریتی داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار