معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک، عادت غلط برگرفته از عواطف و احساسات مبنی بر غذا دادن به سگ‌ها را عامل افزایش تعداد آن‌ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به مستقر بودن تیم‌ها در محله دارآباد، درکه و دربند، امیدواریم تا جمعه (۱۸ اسفندماه) تعداد سگ‌های پرسه‌زن در اطراف این مناطق کمتر شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ 07 March 2024

به گزارش روابط عمومی تهران ۲۰، احسان خیراییان صفایی، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک در خصوص مزاحمت سگ‌های پرسه‌زن در نزدیکی دبستان دخترانه خیابان دانش محله دارآباد، اظهار کرد: متاسفانه زیستگاه سگ‌های بدون صاحب مخصوصاً در مناطق حریم کوهستانی جابجا و بر تعداد آن‌ها افزوده شده است.

جمع‌آوری بیش از ۲۵۰۰ قلاده سگ بدون‌صاحب

وی اضافه کرد: در سال گذشته، حدود ۶۵۰ قلاده سگ‌های پرسه‌زن از منطقه جمع‌آوری شد و به زیستگاهی که مدیریت پسماند در نظر گرفته بود، منتقل شدند، اما امسال با طرح ویژه، دو تیم ثابت برای منطقه ۱ را در نظر گرفته‌ایم و تاکنون با تیم‌های کمکی سازمان مدیریت پسماند، بیش از ۲۵۰۰ قلاده سگ بدون‌صاحب را از سطح محدوده جمع‌آوری کردیم. یعنی حدودا ۴ برابر سال گذشته.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک، عادت غلط برگرفته از عواطف و احساسات مبنی بر غذا دادن به سگ‌ها را عامل افزایش تعداد آن‌ها عنوان کرد و گفت: معضل شهرداری منطقه ۱ در مدیریت شهری این است که در فصل سرما به دلیل کمبود غذا در کوهستان، به تعداد سگ‌های پرسه‌زن در منطقه اضافه می‌شود و متاسفانه شهروندان از سوی دلسوزی و مهربانی و حامیان آنها، به این سگ‌ها غذا می‌دهند و تقریباً برای آن‌ها زیستگاه جدیدی ایجاد کرده‌اند.

خیراییان صفایی بیان داشت: با توجه به شدت بارش برف هفته گذشته این موضوع هجوم سگ‌ها به منطقه شهری را نیز افزایش داد، اما مجدداً بر تعداد تیم‌ها اضافه کردیم و در تلاشیم کنترل بیشتری بر روی این سگ‌ها داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر به صورت ویژه تیم‌ها در محله دارآباد، درکه و دربند مستقر هستند، با توجه به مستقر بودن نیرو‌ها در منطقه، امیدواریم تا جمعه تعداد این سگ‌های پرسه زن در این مناطق کمتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار