کد خبر: ۱۱۵۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱ 08 March 2024

به گزارش تابناک مازندران ، رئیس کل دادگستری استان مازندران در جلسه ای که با حضور مدیر کل آمار ونظارت مرکز آمار وفناوری قوه قضائیه تشکیل شد گفت:میزان اطمینان مردم به آرا در جهت نیل به هدف اصلی قوه قضائیه یعنی جلب رضایت مردم بسیار مهم است.

بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری استان مازندران حجت الاسلام والمسلمبن اکبری ضمن تشکر از زحمات ارزشمند و جامع مسئولان فناوری کشوری و استانی در جمع آوری آمار های قضایی و برگزاری دوره های آموزشی برای همکاران فناوری استان، اظهار کرد:باید آمارهای بدست آمده از فعالیت قوه قضائیه را جهت بهبود وضعیت آماری و عملکردی دادگستری استفاده و نتیجه برای مردم مفید ، ارزشمند و امید بخش باشد .
رئیس کل دادگستری مازندران اطهار امیدواری کرداثرات آمار های درست را در روند پیش روی مجموعه و دستگاه شاهد باشیم خصوصا در ایام پر ترافیک و جرم خیز استان در روزهایی مانند عید نوروز که جمعیتی ۲۰ میلیونی را در مازندران شاهد هستیم.

در ادامه جلسه مدیر کل آمار و نظارت مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه گفت: اطلاعات آماری ما در استان مازندران در حد بسیار مطلوب و قابل قبولی است و از صحت و تکامل برخوردار است . فراهانی تصریح کرد:مازندران بالاتر از میانگین کشوری در نحوه توزیع پرونده ها نسبت به جمعیت قرار دارد .

فراهانی ادامه داد:سیاست ‌ و وظیفه اصلی قوه قضائیه رسیدن به جایگاه والای خود در شاخص عدالت است ومجموع آمارهای جمع آوری شده باید در جهت تعالی، جلوگیری از هدر رفت هزینه ها، آسیب شناسی و برقراری عدالت و چراغ راه قضات در تصمیم گیری باشد.
فراهانی بحث اطمینان به آرا را مطرح کرد و گفت: به جای اتقان آرا ، اطمینان آرا را بکار ببریم به این مفهوم که مردم چقدر به آرا اطمینان دارند. در سال جاری در سطح کشور به ۲۵ درصد آرا اعتراض شده و این یعنی ۷۵ درصد اعتماد مردم در صدور رای برای پرونده هایشان جلب شده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با بررسی توزیع عادلانه منابع ، افزایش میزان بهره وری، اصلاح در طرح و ارائه درست دادخواست ها و انجام سیاست های صحیح ، ۶۰ درصد پرونده های وارده به محاکم کم خواهد شد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار