معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: از اول امسال تا پایان بهمن ۳۱ هزار و ۸۲۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازار استان انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰ 09 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ مهدی کاکاخانی اظهار کرد: این تعداد بازرسی با تشکیل ۲ هزار و یک پرونده با ۵۵۳ گشت مشترک انجام شد که منجر به صدور بیش از سه میلیارد ریال جریمه نقدی برای متخلفان شده است.

وی افزود: در بحث قاچاق نیز ارزش ریالی پرونده‌ها ۱۷۰ میلیارد ریال بوده و تعداد بازرسی‌ها سه هزار و ۸۴۶ مورد بوده که ۱۲۰ مورد پرونده تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از آغاز اجرای طرح نظارتی ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در استان خبر داد و یادآور شد: این طرح با هدف برخورد با گرانفروشی و احتکار تا ۲۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

کاکاخانی تصریح کرد: این طرح نظارتی در راستای افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان و با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از سوءاستفاده برخی از عوامل اجرایی می‌شود.

وی به طرح تشدید نظارت بر اقلام مورد نیاز و اساسی مردم در ماه مبارک رمضان و عید نوروز اشاره کرد و افزود: ۱۵ گروه در این ایام بر بازار نظارت می‌کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: پایش مستمر وضعیت تامین و توزیع مایحتاج عمومی از سوی دستگاه‌های متولی، متناسب با میزان تقاضا و جلوگیری از تخلفات احتمالی، تدابیر پیشگیرانه و رسیدگی به هنگام شکایات و گزارش‌های مردمی، اتخاذ تمهیدات لازم به منظور هم افزایی و جلب همکاری موثر با سایر نهادها و دستگاه‌های ذیربط در سطح استان در جهت ایجاد آرامش و اثربخشی موثر و وحدت رویه در اقدامات نظارتی، از اهداف این طرح است.

کاکاخانی بیان کرد: بر این اساس لبنیات، گوشت قرمز و مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، میوه و حبوبات، پوشاک، کفش و کیف، آجیل و خشکبار، شیرینی و مواد شوینده و به مناسبت افزایش سفرهای پیش از عید نوروز، روغن موتور، لاستیک و لوازم یدکی خودرو از گروه‌های کالایی است که در این طرح نظارتی مورد تاکید قرار دارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: هم استانی‌ها می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

بر اساس اعلام ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، هلال ماه روز دوشنبه قابل رویت خواهد بود بنابراین سه‌شنبه اول ماه رمضان است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار