فعالیت دو تشکل سیاسی دانشجویی جدید در دانشگاه شیراز با برگزاری انتخابات و تعیین شورای مرکزی آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 21 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:پیش از این مسعود حسینچاری معاون فرهنگی دانشگاه شیراز اول شهریور ماه 94 در نشستی خبری گفته بود: تشکل های دانشجویی 'آرمان' و 'وفاق و توسعه' مراحل تصویب اساسنامه را سپری کرده اند و با آغاز سال تحصیلی، به تشکل های سیاسی فعال این دانشگاه می پیوندند.
محمد حامد سلیمان زاده دبیر انجمن وفاق و توسعه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گرایش سیاسی این تشکل را اصلاح طلب عنوان کرد و گفت: برنامه های این تشکل بزودی آغاز می شود. 

به گفته وی، 9 نفر در شورای مرکزی انجمن وفاق و توسعه عضویت دارند. 

جز دسته بندی های رایج سیاسی نیستیم
سجاد کریمیان عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویی آرمان، این تشکل دانشجویی را وابسته به جنبش عدالتخواهی کشور معرفی کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: جزو هیچ یک از دسته بندی های رایج سیاسی کشور نیستیم. 

به گفته وی، شورای مرکزی این تشکل پنج نفر عضو اصلی دارد. 

تشکل های انجمن اسلامی، انجمن فرهنگ و سیاست، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، مجمع دختران مسلمان، هیات محبین اهل بیت (ع) و مجمع یادواره شهدا سال های تحصیلی گذشته با طی روال قانونی به عنوان تشکل سیاسی دانشجویی در دانشگاه شیراز فعالیت خود را آغاز کرده اند. 

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اعلام حمایت استاندار فارس از فعالیت های دانشجویی پیش بینی کرد شور و نشاط فضای این دانشگاه در سال تحصیلی جدید تقویت شود.

مسعود حسینچاری افزود: سال تحصیلی جدید از نظر تعداد برنامه ها و رفت و آمدهای شخصیت ها و چهره های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... کشور به دانشگاه شیراز سالی پرتراکم و شلوغ خواهد بود. 

وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند 94 اظهار کرد: دانشگاه شیراز خود را آماده میزبانی نشست های مختلف کرده است و بستر را برای فعالیت های تشکل های دانشجویی هموار می کند. 

استاندار فارس مرداد ماه امسال در دیدار با هیات رییسه دانشگاه شیراز از فعالیت های دانشجویی در این دانشگاه حمایت کرده و گفته بود: دانشجو دارای شور و نشاط است و اگر این شور و نشاط از او گرفته شود تبدیل به آدمی افسرده و معترض خواهد شد. 

سید محمد علی افشانی افزود: دانشجو باید بتواند فریاد بزند تا هم خودش تخلیه شود و هم اگر گوش شنوایی باشد در میان فریادهایش حرف ها و نکات خوبی هست که می توانیم از آنها استفاده کنیم.

افشانی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری (هفتم اسفند 94) گفت: برگزاری این انتخابات در سال جاری به عنوان مساله اصلی ما مطرح است و به عنوان مجریان انتخابات برای اجرای دقیق قانون و دفاع از حقوق مردم و صیانت از آرای آنها تلاش خواهیم کرد.

استاندار فارس اضافه کرد: باید اجازه دهیم مردم خودشان انتخاب کنند و آنها را محدود نکنیم چرا که اعتقاد داریم مردم بهترین، سالم ترین، پاک ترین و معتقدترین افراد را انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: ظرف شش ماه آینده سخنرانان بسیاری برای مطرح کردن دیدگاه ها و سخنرانی به استان فارس خواهند آمد و ما خواهیم کوشید آرامش و امنیت در استان برقرار شود تا تمام جریان های سیاسی باید بتوانند حرفشان را به مردم بزنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار