با توجه به پيش بيني وضعيت تردد و اقدامات کنترل ترافيک تعطيلات نوروز 1403 و ارتقاء ضريب ايمني و تسهيل عبور و مرور وسايل نقليه محدوديت ها و ممنوعيت هاي ترافيکي از روز پنج شنبه 24 اسفند تا پايان روز چهارشنبه 15 فروردين ماه سال 1403 به شرح زير اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱ 16 March 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 26/12/1402 تقدیم حضور می گردد.

-------------------------------------

محدوديت ها و ممنوعيت هاي ترافيکي نوروزي در محورهاي مواصلاتي مازندران 

رئيس پليس راه استان از اعمال محدوديت ها و ممنوعيت هاي ترافيکي نوروزي در محورهاي مواصلاتي مازندران از روز پنج شنبه 24 اسفند تا پايان روز چهارشنبه 15 فروردين ماه سال 1403 خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "يداله جهان تاب" در تشريح اين خبر گفت: با توجه به پيش بيني وضعيت تردد و اقدامات کنترل ترافيک تعطيلات نوروز 1403 و ارتقاء ضريب ايمني و تسهيل عبور و مرور وسايل نقليه محدوديت ها و ممنوعيت هاي ترافيکي از روز پنج شنبه 24 اسفند تا پايان روز چهارشنبه 15 فروردين ماه سال 1403 به شرح زير اجرا خواهد شد.

الف) محدوديت هاي کلي

1 - عبور و مرور انواع موتورسيکلت در ايام اجراي طرح نوروزي در تمامي آزادراهها و بزرگراه ها، محورهاي کرج – چالوس، هراز، فيروزکوه و ساير محورهايي که ضرورت ايجاب نمايد، ممنوع مي باشد.

2 - در تمامي محورهاي برون شهري که در ايام فوق ممنوعيت و محدوديت ترافيکي براي انواع تريلر و کاميون اعمال مي گردد، عبور و مرور انواع خودروهاي حامل مواد سوختي فاسد شدني، بهداشتي کودهاي شيميايي ضدعفوني کننده و کالاهاي اساسي گندم، جو، برنج، سوپا، دانه هاي روغني و .... يا داراي مجوز از پليس راه راهور فراجا از اين امر مستثني بوده و ممنوعيت تردد اين قبيل وسايل نقليه فقط در راههايي اعمال مي گردد که مقررات يک طرفه شدن عبور و مرور در آن ها اجرا مي شود و يا ممنوعيت تردد در طول سال دارند.

تردد انواع تريلر کاميون و کاميونت به استثنا حاملين مواد سوختي، بهداشتي کالاي اساسي و داراي مجوز در تاريخ 13 فروردين سال 1403 در کليه محورهاي برون شهري کشور ممنوع مي باشد.

ب) محدوديت هاي محوري

 * محور کرج - چالوس

تردد انواع تريلر کاميون و کاميونت در محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوع مي باشد.

* اعمال محدوديت تردد شمال به جنوب

روزهاي يکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه تاريخ هاي 27، 28 و 29 اسفند 1402 و يکم فروردين 1403 ممنوعيت تردد براي انواع وسايل نقليه به شرح ذيل اعلام مي گردد:

* از ساعت 9 صبح از مرزن آباد به سمت تهران، انسداد به صورت کامل اعمال مي گردد (شمال به جنوب)

* از ساعت 11 صبح از ابتداي پل زنگوله انتهاي دهانه شمالي تونل البرز به سمت چالوس يکطرفه اعمال مي گردد.

* از ساعت 24 يکطرفه اتمام يافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسير دو طرفه مي گردد.

* در صورت افزايش حجم ترافيک و صلاحديد، ماموران پليس راه محدوديت يکطرفه مقطعي از روز دوشنبه تاريخ 27 اسفند ماه الي روز جمعه تاريخ 1403/01/17 به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پليس راه لاريجان و بلعکس انجام خواهد شد.

تبصره:

در صورت افزايش بيش از حد حجم ترافيک در روزهاي روزهاي دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه تاريخ هاي 27، 28 و 29 اسفند 1402 و يکم و دوم فروردين 1403 محدوديت مقطعي از پليس راه آمل به سمت تهران اعمال خواهد شد.

محور تهران - فيروز کوه - قائم شهر 

تردد انواع تريلرها از ساعت 6 صبح الي ساعت 24 روزهاي دوشنبه و سه شنبه تاريخ هاي 28و 1402/12/29 و روزهاي جمعه، شنبه، يکشنبه دوشنبه و سه شنبه تاريخ هاي 3، 11،4، 12، 13، 1403/01/14 از مسير شمال به جنوب محور قائم شهر فيروزکوه - تهران و بالعکس در صورت افزايش حجم ترافيک و صلاحديد مأمورين پليس راه ممنوع مي باشد.

(پ) محدوديت هاي محمولات ترافيکي

1- حمل و نقل محمولات ترافيکي که از قبل پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامي راههاي اصلي برون شهري از ساعت 7 صبح روز پنجشنبه 24 اسفند تا ساعت 7 صبح روز يکشنبه 5 فروردين و از ساعت 7 صبح روز پنجشنبه تاريخ 9 فروردين تا ساعت 7 صبح روز دوشنبه تاريخ 14 فروردين ممنوع مي باشد.

2- صدور مجوز عبور براي خودروهاي ترافيکي از تاريخ 24 اسفند الي 14 فروردين ماه سال 1403 ممنوع مي باشد.

تبصره : براي تاريخ هاي 5، 9 و 1403/01/10 صرفاً براي محمولات ترافيکي داراي ضرورت ملي حسب تشخيص مراجع صادر کننده مجوز مي گردد.

ت) محدوديت هاي خودروهاي ترانزيت حامل مواد سوختي

ورود و تردد کليه خودروهاي ترانزيت مواد سوختي از ساعت 7 صبح روز پنجشنبه تاريخ 1402/12/24 تا ساعت 7 صبح روز يکشنبه 5 فروردين و از ساعت 7 صبح روز پنجشنبه تاريخ 9 فروردين تا ساعت 7 صبح روز دوشنبه تاريخ 14 فروردين ممنوع مي باشد.

ضمن اينکه خودروهاي مذکور در ساير ايام طرح نوروز سال 1403 صرفاً در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل هاي ايمن بين راهي خواهند بود.

تبصره: عبور و مرور انواع خودروهاي حامل مواد سوختي فاسد شدني، بهداشتي کودهاي شيميايي ضدعفوني کننده و کالاهاي اساسي گندم، جو، برنج، سوپا، دانه هاي روغني و ....

يا داراي مجوز از پليس راه راهور فراجا از اين امر مستثني مي باشند.

ث) اعمال محدوديت هاي پيش بيني نشده

در صورت نياز به اعمال محدوديت هاي پيش بيني نشده در محورهاي تحت پوشش به منظور کنترل و تنظيم عبور و مرور وسايل نقليه، بصورت مقطعي و منطقه اي با در نظر گرفتن فرصت کافي براي اطلاع رساني تصميمات مقتضي اتخاذ مي شود.

* تبصره :

اجراي محدوديت هاي مذکور منوط به افزايش حجم تردد در محور ها خواهد بود و چنانچه وضعيت ترافيک عادي باشد با هماهنگي، اجراي محدوديت ها کان لم يکن تلقي خواهد شد.

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان مازندران در پايان از رانندگاني که قصد تردد در محورهاي مواصلاتي استان مازندران را دارند، خواست ضمن رعايت کامل مقررات راهنمايي و رانندگي و مديريت سفر خود در صورت نياز به کسب اطلاعات بيشتر با شماره هاي 21824420 و 21824434 پليس راه استان با پيش شماره 011 تماس بگيرند.

-------------------------------

دستگيري سارق ويلاهاي رامسر

فرمانده انتظامي شهرستان رامسر از دستگيري سارق ويلاهاي مناطق ييلاقي با 30 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "سيدجليل نبوي" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت از منازل و ويلاهاي خالي از سکنه مناطق ييلاقي، پيگيري موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پليس آگاهي با بررسي هاي همه جانبه فردي را که داراي سابقه سرقت در اين شهرستان بود را شناسايي کردند .

فرمانده انتظامي شهرستان رامسر از دستگيري متهم پس از هماهنگي هاي قضائي خبر داد و گفت: اين سارق حرفه اي در بازجويي به عمل آمده به 30 فقره سرقت از منازل و ويلاهاي خالي از سکنه در مناطق ييلاقي شهرستان رامسر اعتراف کرد .

سرهنگ نبوي با بيان اين که، متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد به شهروندان توصيه کرد: ضمن استفاده از تجهيزات الکترونيکي مناسب و تجهيز منزل خود به حفاظ مناسب، با اعلام به موقع هرگونه مسائل امنيتي و انتظامي پليس را در اجراي هرچه بهتر ماموريت نظم و امنيت در جامعه ياري دهند.#

-------------------------------

کشف 31 فقره سرقت قاب زاپاس پرادو در بابلسر 

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از کشف 31 فقره پرونده سرقت قاب زاپاس خودرو پرادو با دستگيري 2 سارق و يک مالخر در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "سيدجعفر افضلي" در تشريح اين خبر، بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت قاب زاپاس خودرو پرادو در شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: ماموران کلانتري 12 با تحقيقات فني و پليسي، در اقدام هايي عملياتي 2 سارق حرفه اي و يک مالخر را در اين رابطه شناسايي و پس از هماهنگي قضائي در مخفيگاهشان دستگير و مقاديري از اموال مسروقه را کشف و به مقر دلالت دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر ادامه داد: متهمان که جوان و غير بومي بودند در تحقيقات پليس به 31 فقره سرقت قاب زاپاس در شهرستان هاي بابلسر، فريدونکنار و بابل اعتراف و  به قيمت ناچيز مي فروختند.

سرهنگ افضلي با بيان اينکه متهمان پس از تشکيل پرونده در اختيار مرجع قضائي قرار گرفتند، از شهروندان خواست: هر گونه مورد مشكوك را از طريق شماره 110 به پليس اطلاع دهند.

-------------------------------

دستگيري 7 خرده فروش و 30معتاد متجاهر با اجراي طرح"امنيت و آرامش" در نور

فرمانده انتظامي شهرستان نور از اجراي طرح " امنيت و آرامش" به منظور پاکسازي نقاط جرم خيز با دستگيري 7 خرده فروش مواد مخدر و 30 معتاد متجاهر خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ کارآگاه "احمد اميني" در تشريح اين خبر اظهار داشت: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي، پاکسازي نقاط جرم خيز و كاهش سرقت ها، "امنيت و آرامش" با موضوع دستگيري خرده فروشان و پاكسازي پاتوق هاي معتادان متجاهر و با هماهنگي مرجع قضايي در سطح شهرستان با محوريت پليس مبارزه با مواد مخدر و همکاري ساير واحدهاي انتظامي اجرا شد.

وي افزود: با توجه به درخواست هاي مردمي مبني بر برخورد جدي با توزيع کنندگان موادمخدر و معتادان ولگرد رسيدگي به مطالبه مردمي در دستور کار جدي پليس قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان نور  تصريح کرد: در اين خصوص ماموران پليس شهرستان نور در 48 ساعت گذشته با گشت زني هاي ويژه در نقاط و محلات آلوده و جرم خيز شهرستان نور، 7 خرده فروش موادافيوني را دستگير و و 30معتاد متجاهر را جمع آوري و ساماندهي و تحويل مرکز ترک اعتياد شده اند.

سرهنگ اميني در پايان تاکيد کرد: اجراي اين طرح به صورت مستمر و در راستاي مطالبات مردمي ادامه خواهد داشت و از شهروندان نيز مي خواهيم گزارش‌هاي خود در زمينه تهيه و توزيع مواد مخدر و تجمع معتادان متجاهر را به پليس اعلام تا نسبت به پاكسازي و جمع‌آوري آنان اقدام شود.

-------------------------------

کلاهبرداري تحت عنوان

مشاور خانواده

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار از دستگيري يک کلاهبردار 12ميلياردي در فضاي مجازي تحت عنوان مشاور خانواده ،خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس "سرهنگ عبداله اکبري "،در تشريح اين خبر بيان داشت : ماموران انتظامي شهرستان جويبار در پي دريافت خبري مبني بر کلاهبرداري در فضاي مجازي با استفاده از پيام رسان تلگرام مبني بر سرقت مقادير قابل توجهي از طلاجات يک خانم ،تحت عنوان مشاور خانواده ، بررسي موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

وي از شناسايي متهم در يکي از شهرهاي غرب کشور خبر داد و تصريح کرد : ماموران انتظامي پس از شناسايي متهم با دريافت نيابت قضائي،وي را در مخفيگاهش دستگير و به جويبار منتقل کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار تصريح کرد : متهم دستگير شده که خود را مشاور خانواده معرفي مي کرد، در بازجويي هاي پليس به کلاهبرداري حدود 400گرم طلا از مال باخته ، پس از جلب اعتماد وي اعتراف کرد.

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار در پايان با بيان اينکه کارشناسان ارزش طلاهاي ربوده شده را حدود 12ميليارد ريال برآورد کردند، خاطر نشان کرد: متهم دستگير شده که داراي 2فقره سابقه کلاهبرداري نيز بوده که با تشکيل پرونده به دستور مرجع قضائي روانه زندان شد.#

-------------------------------

فقره سرقت در پرونده سارقان منزل قائم شهر

فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر با اشاره به دستگيري 2 نفر سارق منازل گفت: متهمان به 15 فقره سرقت در اين شهرستان اعتراف کردند.

به گزارش خبرگزاري پليس، سرهنگ "مهدي خادمي " با اعلام اين خبر گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل در شهرستان قائم شهر طي هفته هاي گذشته، رسيدگي به موضوع در دستور کار پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: در تحقيقات مأموران پليس آگاهي 2  نفر سارق حرفه اي شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه اي در حين جابه جايي اموال مسروقه دستگير شدند.

سرهنگ خادمي با اشاره به اعتراف سارقان به 15  فقره سرقت منزل اظهار داشت : متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

 وي در پايان بر رعايت نکات ايمني ازسوي شهروندان در نگهداري از اماکن خصوصي تأکيد و از آنان خواست هرگونه اقدام مجرمانه افراد فرصت طلب را از طريق تماس با مرکز فوريتهاي 110 به پليس اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار