کد خبر: ۱۱۵۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴ 22 March 2024

به گزارش تابناک خوزستان، سید محمد علی پورموسوی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز به همراه تعدادی از اعضای شورای این شهر طی چندماه گذشته تا کنون در یک فرایندی همراه با حاشیه های فراوان به دنبال عزل شهردار اهواز بوده اند، فرایندی که مورد انتقاد گروهی دیگر از اعضای شورای شهر، کارشناسان و رسانه های اهواز است.

اما در این میان طبق نامه ای که شش نفر از اعضای شورای شهر اهواز به پورموسوی ارسال کرده اند ابعاد پنهان دیگری را از اقدامات وی بعنوان رئیس شورا روشن می کند!

اعضای یاد شده با اشاره به ادله هیات رئیسه شورا مبنی بر عدم سکونت شهردار اهواز برای عزل وی با اشاره به نامه به شماره ۴۴۸۴۸ در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ که به پی نوشت صریح وزیر کشور مبنی بر تایید حضور شهردار در محل خدمت اشاره دارد اعلام می کنند که جلسات هیات رئیسه وجاهت قانونی لازم را در خصوص موضوع مطروحه ندارد.

همچنین در نامه دیگری به شماره ۶۰۲۱۴ در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ محمد رضا صمیمی مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی و روستا وزارت کشور به محمد خانچی معاون عمرانی استاندار خوزستان به صراحت ذکر شده است که تشخیص فقدان هر یک از شرایط احراز شهردار نیاز به رعایت و طی تشریفات ماده ۹۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵ با اصلاحات بعدی را دارد.

موضوعی که بر اساس نامه تعدادی از اعضای شورای شهر اهواز نشان می دهد پورموسوی هیچکدام را رعایت نکرده و مشخص نیست بر چه اساس بر خواسته خود و خلاف نظر وزارت کشور تاکید دارد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار