کد خبر: ۱۱۶۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲ 24 March 2024

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از اعتبار سه هزار میلیارد تومانی برای تکمیل سد پلرود در گیلان خبر داد و گفت: استاندار، مجموعه دولت و وزارت نیرو پیگیر تکمیل این پل هستند و با کمتر از یک‌هزار میلیارد تومان نیز می‌توان آبگیری آزمایشی سد پلرود را آغاز کرد.

 

به گزارش تابناک گیلان وحید خرمی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان امروز در گفت و گو با تابناک گیلان با اشاره به ذخیره آب ۳۸۰ میلیون متر مکعبی در سد سفیدرود اظهار کرد: این میزان آب ذخیره شده نسبت به بلند مدت عدد پایینی می‌باشد ولی مشابه سال گذشته بوده و اکنون بسیاری از کارها به منظور کاهش تنش آبی در حال انجام است.
وی با تاکید بر لزوم توجه به رعایت تقویم زراعی توسط کشاورزان گفت: کشاورران سال گذشته با برنامه زمان‌بندی شده و تقویم زراعی توسط جهاد کشاورزی بسیار هماهنگ بودند و امسال هم خواهش داریم‌ که به توصیه جهاد کشاورزی گوش فرا دهند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با ابراز خرسندی از وضعیت مناسب آب خارج از شبکه سد سفیدرود افزود: در بخش خارج از شبکه سد، بارش‌ها و پوشش برف خوبی داشته و اکنون به شرایط نرمال هرساله بسیار نزدیک شدیم از این رو از شالیکاران مناطق غربی گیلان نیز درخواست داریم به تقویم زراعی توجه جدی کنند.
خرمی با اشاره به آغاز لایروبی انهار در گیلان افزود: کار اجرایی لایروبی انهار در گیلان آغاز و در تلاشیم از محل بحران، ماده ۱۹ و ۱۸ اعتباراتی را به فرمانداری اختصاص می‎دهیم تا هیچ ایستگاه پمپاژی در گیلان خاموش نشود.
وی با بیان اینکه دولت اهتمام ویژه‌ای برای تکمیل سد پلرود در گیلان دارد، تصریح کرد: این سد یکی از بزرگترین سدهای منطقه است که دارای مشکلاتی از جمله تعارض اراضی و عدم تمایل مردم اطراف پل برای ترک منازل خود است لذا در این خصوص جلسات متعددی برگزار و راهکارهایی هم پیشنهاد شده است که اجرایی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از اعتبار سه هزار میلیارد تومانی برای تکمیل سد پلرود در گیلان خبر داد و افزود: استاندار، مجموعه دولت و وزارت نیرو پیگیر تکمیل این پل هستند و با کمتر از یک‌هزار میلیارد تومان نیز می‌توان آبگیری آزمایشی سد پلرود را آغاز کرد.
خرمی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که آبگیری آزمایشی امسال انجام شود اما تابع شرایط زمانی و نظر مشاور پروژه خواهد بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار