کد خبر: ۱۱۶۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲ 30 March 2024

به گزارش تابناک مازندران از ایرنا , شهرستان ساحلی بابلسر با جمعیت ۱۳۵ هزار نفری که از شمال به دریای خزر، از شرق به بهنمیر، از غرب به فریدونکنار و از جنوب به هادی شهر وصل است، از جمله شهرهای زیبا و گردشگری استان مازندران بوده که به صورت کامل در منطقه جلگه ای و در کنار ساحل دریای خزر واقع شده است. 

 

بابلسر پر جاذبه ترین شهر توریستی مازندران  

 

رودخانه بابلرود که از وسط این شهر می گذرد شهر را به ۲ قسمت تقسیم کرده و سه پل زیبا که یکی از آنها از سوی آلمانی ها و بقیه از سوی متخصصان ایرانی احداث شده زیبایی منحصر به فردی را برای این شهر ایجاد کرده است.

مشهدسر نام قدیم بابلسر است که از سال ۱۳۱۱ به این نام تغییر کرده است و به مرور زمان یکی از شهرهای زیبا و پرجاذبه در زمینه گردشگری ایران مبدل شده است.

بابلسر علاوه بر سواحل زیبا و جاذبه های گردشگری دارای آثار تاریخی و باستانی است که بقعه امامزاده ابراهیم(ع)، بقعه بی بی سر روضه، ساختمان شهرداری، سازمان مرکزی دانشگاه مازندران، برج ساعت، پل معلق اول بابلرود و بنای گمرک بابلسراز جمله آثار تاریخی این شهرستان است.

فعالیت دانشگاه مازندران در این شهر ساحلی با بیش از ۱۱ هزار دانشجوی داخلی و خارجی سبب شد که بسیاری از دانشجویان از سراسر کشور و تعدادی دانشجویان خارجی برای تحصیل به بابلسر سفر کنند.

همه این ظرفیت ها بابلسر را به درجه ای از اهمیت رساند که این شهر به نگین گردشگری ایران معروف شود. حضور میلیونی مسافر در روزهای تعطیل بابلسر را به مقصد مهم گردشگری کشور تبدیل کرد 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار