رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت : تعداد ۲۲۰۰ راس دام سنگین نیز در کشتارگاه های استان کشتار شده که مورد بازدید و اجازه مصرف برای ۴۸ هزار ۸۲۶ کیلوگرم گوشت گاو و گوساله صادر شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰ 05 April 2024

  به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم پور بیان کرد : برای سلامت و بهداشت عمومی و نظارت بر اقلام و فرآورده‌های خام دامی، استحصالی و خوراک و نهاده‌های اولیه مصرفی در واحدهای دام و طیور استان طی ۱۲ ماهه سال قبل، بیش از ۶۵ هزار نوبت بازدید توسط بازرسان اداره‌کل دامپزشکی استان ایلام از مراکز موضوع ماده ۲ آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی انجام گرفته است.

وی افزود : در همین راستا ۱۵۰۲ مورد نمونه‌گیری جهت قضاوت محصولات مختلف گرفته شده و تعداد ۳۲۱ واحد متخلف به مراجع قضایی و تعزیراتی معرفی و تعداد ۹ واحد پلمب شده است، همچنین در خصوص خوراک دام و نهاده های اولیه خوراک دام بر بیش از ۵۰ هزار تن انواع نهاده اولیه نظارت و بازرسی شد.

ابراهیم پور ادامه داد : بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تامین فرآورده‌های خام دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد که بخشی از وظایف دامپزشکی استان ایلام به عنوان سربازان عرصه بهداشت و سلامت کنترل بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی است که به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشتی در سطح استان انجام می‌شود.

 وی تاکید  کرد: مردم استان همه فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار