رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گلستان با بیان اینکه حوزه هنری استان به سمت تولید آثار فاخر حرکت کرده است، افزود: در همین راستا در سال جدید به روی «تاریخ شفاهی» و «روایت پیشرفت» متمرکز می‌شویم.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱ 03 April 2024

به گزارش تابناک گلستان، سیدحسام بنی‌فاطمه بعدازظهر چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن دهه هنر انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: حادثه تروریستی رژیم صهیونیستی در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه اقدامی شنیع و غیرانسانی بوده که این رژیم برای چندمین بار همه قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

وی با بیان اینکه «تولید آثار فاخر، تربیت هنرمند و ترویج آثار هنر انقلاب» سه اصل مدنظر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گلستان است، ادامه داد: آنچه توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی در نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی رقم می‌خورد، جنایت بر علیه بشر است و هنرمندان در اقصی نقاط جهان با زبان هنر در حال ثبت و تبیین این جنایت‌ها و عمق فاجعه هستند و هنرمندان استان گلستان نیز در کنار دیگر هنرمندان در حال خلق آثار در این زمینه هستند.

رئیس حوزه هنری گلستان تولیدات حوزه هنری انقلاب را در زمینه‌های روایت انقلاب تا پیروزی، روایت دفاع مقدس و پایداری، روایت دوران پس از جنگ تحمیلی تاکنون تحت عنوان روایت پیشرفت عنوان کرد و افزود: هشت کار پژوهشی و تولیدی در قالب کتاب، نمایش و نماهنگ در سال ۱۴۰۲ باید توسط حوزه هنری گلستان تولید می‌شد که به پایان رسیده‌اند و در سال ۱۴۰۳ رونمایی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری مسئول برگزار رویداد و جشنواره نیست، خاطرنشان کرد:، ولی بر اساس نیاز و کمبود‌ها وارد صحنه می‌شود که برگزاری رویداد طنز «قلمه» نمونه‌ای از آن بود.

بنی‌فاطمه تولید فیلم سینمایی «آخرین روز‌های پاییزی» برای نخستین بار توسط حوزه هنری گلستان را اقدامی بزرگ و متفاوت برشمرد که در مراحل پایانی تدوین قرار دارد، اضافه کرد: تولید مستند «قلعه ایثار» که داستان زندگی ۷۰ رزمنده محله قلعه‌حسن گرگان بوده، اقدامی شایسته دیگری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی برنامه حوزه هنری گلستان در سال ۱۴۰۳ را تمرکز به‌روی تاریخ شفاهی دانست و تصریح کرد: در تحقق این برنامه روایت پیشرفت نیز در اولویت قرار دارد.

رئیس حوزه هنری گلستان از ترسیم پرتره ۱۰ چهره اثرگذار شیعه و سنی استان خبر داد که پس از تکمیل رونمایی خواهد شد و افزود: تکیه هنرمندان همزمان با ایام محرم و سومین شب شعر وحدت با حضور شعرای برتر کشور نیز به عنوان شاخص‌ترین برنامه‌های حوزه هنری در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار