رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم:
امرالهی با تأکید بر مراجعه مالکان مغازه‌های پیرامون قبرستان نو به شهرداری گفت: این پروژه مقدمه‌ای برای اجرای پروژه دو سطحه شدن بلوار امام موسی صدر است.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵ 04 April 2024

به گزارش تابناک قم، مهندس روح اله امرالهی در حاشیه بازدید اعضای کمیته تملک شهرداری پیرامون قبرستان نو در منطقه هفت، اظهار داشت: این بازدید به همراه اعضای جلسه تملک و شورای شهر در جهت رفع مشکلات این پروژه انجام شد.

وی تعداد مغازه‌های پیرامون قبرستان نو را که نیاز به تملک داشته را 132 مورد اعلام کرد و افزود: تا امروز 82 مغازه تملک شده و بیش از 60 مورد آن تخریب‌شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم گفت: 21 پرونده نیز در جلسه اخیر تعیین تکلیف شد که معوض آن از 48 هکتاری و بودجه نقدی شهرداری پرداخت می‌شود.

وی با درخواست از سایر مالکین تأکید کرد: از صاحبان مغازه های باقی‌مانده درخواست داریم تا پایان فروردین به شهرداری مراجعه کنند تا تملک پیرامون قبرستان نو انجام‌شده و پروژه آغاز شود.

امرالهی ادامه داد: پس از تملک تمام مغازه‌ها با هماهنگی مجموعه مدیریت عالی استان، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مجموعه قبرستان نو بهسازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه بهسازی پیرامون قبرستان نو یک محیط شهری مطلوب در اختیار مجاوران و زائران حضرت معصومه(س) قرار خواهد گرفت و همچنین برای مجموعه‌های اقامتی پیرامون این قبرستان نیز یک دسترسی خوب و باکیفیت به حرم مطهر و سیما و منظر خوب فراهم می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: اجرای این پروژه مقدمه‌ای برای اجرای پروژه دو سطحه بلوار امام موسی صدر است که برای آن هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌شده تا تمام ناآرامی‌ها و ترافیک میدان مطهری و پیرامون حرم مطهر به زیر سطح انتقال پیدا کند.

وی در پایان گفت: با اجرای پروژه دو سطحه خیابان امام موسی صدر، سطح این بلوار پیاده راه شده و شرایط و سیما منظر مطلوبی در هسته مرکزی شهر و پیرامون حرم مطهر ایجاد می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار