رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: با تاسیس سراهای نوآوری در دانشگاه، حلقه میانی دانشگاه و صنعت را ایجاد کرده و در سال جدید مصمم هستیم با جذب واحد‌های مختلف فناور به رونق بازار کمک کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸ 07 April 2024

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدرضا دهقانی اشکذری در جلسه ای که با حضور هیئت رئیسه واحد یزد و روسای واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی یزد با استاندار در استانداری برگزار شد، با اشاره به کسب عناوین برتر جشنواره فرهیختگان توسط همکاران دانشگاه آزاد اسلامی یزد اذعان کرد: در حوزه اقتصادی حرکت های خوبی آغاز کرده ایم و تمام تلاش خود را به کار بسته تا حداقل بازار دانشگاه آزاد اسلامی از داخل تامین شود.

دهقانی اشکذری تشریح کرد: قرارداد خرید ۵ هزار و ۹۹۲ دست لباس حفاظت فیزیکی دانشگاه آزاد اسلامی، تولیدی شرکت پردیس پوشان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی خاتم از مصادیق آن است.

محمدرضا دهقانی اشکذری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یزد با تاسیس سراهای نوآوری، حلقه میانی بین دانشگاه و صنعت را ایجاد کرده است ابراز کرد: در سال جدید مصمم هستیم با جذب واحد‌های مختلف فناور به رونق بازار کمک کنیم، کما اینکه سال گذشته (۱۴۰۲) سراهای نوآوری این دانشگاه در رونق بازار تأثیر غیر مستقیم داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد متذکر شد: ۳۵ هسته و شرکت فناور در مرکز رشد و فناوری مستقر هستند، علاوه براین با ایجاد استخر پرورش ماهی، نیروگاه خورشیدی و پرورش قارچ و .. به دنبال تولید هستیم.

حجت الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به بیانات معظم انقلاب مبنی بر «حجاب یک حکم مسلم شرعی است، برای حجاب حکم قانونی وجود دارد و رعایت قانون بر همه واجب است» تشریح کرد: دشمن امروز سرمایه گذاری زیادی برای برداشتن حجاب بانوان انجام داده است تا وضع کشور را به دوران قبل از انقلاب اسلامی بازگرداند. متاسفانه ما هنوز در اجرای منویات مقام معظم رهبری دچار تشکیک تصمیم گیری هستیم، همه دانشگاه ها باید هماهنگ با هم در سطح کلان، این موضوع را مطالبه گر باشند.

سیدعلی المدرسی تعداد مدارس سما استان را ۲۷ مدرسه در ۷ شهر استان، شامل ۱۶ مدرسه پسرانه و 10 مدرسه دخترانه دانست و اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی عرصه یعنی دانشکده را در تمام رشته های تحصیلی دنبال کرده است.

معاون مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود: میدان در تعلیم و تربیت مدارس است. با ارتباط ایجاد شده بین دانشکده( عرصه) و مدارس (میدان) و استفاده از اساتید با تجربه و مطلع، معلمانی کار بلد تربیت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مدارس سعادت دانشگاه آزاد اسلامی یزد را در مقطع اول متوسطه، در دو مدرسه پسرانه و دخترانه ذکر کرد و گفت: سال ۱۴۰۲ با حضور معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی مدارس سعادت استان یزد افتتاح شد و ۸۰ دانش آموزان در حال حاضر در این مدارس به تحصیل اشتغال دارند.

معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد متذکر شد: مدارس معارف در دوره تحصیل بستر معرفتی مبتنی بر شمسه رشد و توجه به توانمندی‌های فردی و مهارت‌های زندگی، مبتنی بر حیات طیبه دارد.

وی افزود: مدارس معارف نگرش های معرفتی با برنامه های راهبردی، عقیدتی، توجه کیفی به درس و تحصیل توام با ارتقای شاخص‌های معنوی است و فعال سازی فطرت پاک انسانی در این مدارس دنبال می شود.

در ادامه روسای واحد‌ها ،درخواست های خود را در خصوص حفظ فضای سبز دانشگاه آزاد بافق با حفرچاه، تغییر کاربری زمین واحد ابرکوه، اخذ مجوز تجاری و تامین آب واحد مهریز، استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی برای تکمیل رصدخانه و آزمایشگاه زلزله و همچنین جبران خسارت سیل واحد تفت و حمایت از طرح تولید پوشاک در واحد خاتم به استحضار استاندار رساندند.

دکترمهران فاطمی استاندار یزد، دانشگاه آزاد اسلامی را پرورش دهنده قوه عاقله کشور دانست و گفت: دانشگاه آزاد، دانشگاهی زنده، پویا و بالنده است و توانسته است فارغ التحصیلانی سرآمد و کارآمد تحویل جامعه دهد.

استاندار یزد افزود: در سال‌های اخیر دانشگاه با روند کاهش دانشجو روبرو شده و دانشگاهی که برنامه خود را بر محور آموزش و تعداد دانشجو قرار داده است نتوانسته به مسیر پیشرفت خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: پتانسیل بسیار خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، این در حالیست که حجم زیادی از کارگران استان یزد به علت نداشتن تحصیلات عالی نیاز به آموزش دارند، نبودن تکنسین یکی از معضلات صنعت است که دانشگاه می‌تواند در رفع آن ایفای نقش کند واحدهای آزاد یزد بایستی بر اساس نیاز شهرستان آمایش شده، آنگاه از تسهیلات استانداری برخوردار خواهند شد.

در ادامه تفاهم نامه سه جانبه فیما بین شرکت فولاد، پارک علم و فناوری و واحد یزد جهت استفاده از ظرفیتهای قانون جهش تولید برای تجهیز سرای نوآوری رباتیک و اتوماسیون صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد امضا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار