نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: زبان هنر بهترین ابزار برای گسترش پیام امام راحل، شهدای گرانسنگ و انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰ 08 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز دوشنبه در جمع هنرمندان حوزه هنری استان مرکزی به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، افزود: بسترهای توسعه هنر انقلابی و متعهد باید در جامعه ایجاد شود و بیش از گذشته به تولید آثار فاخر در این حوزه پرداخت.

وی ادامه داد: کشور ایران با هویت و پیشینه چندین هزارساله ظرفیت‌ها و استعدادهای ارزشمندی دارد که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد، بنابراین هنرمندان باید از این ظرفیت‌های ارزشمند در راستای تولید آثار فاخر و ماندگار استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: ورود اسلام به ایران هم به ظرفیت‌های درخشان این سرزمین افزود و بزرگان زیادی در این بستر پرورش یافتند که باید هنرمندانه به جامعه معرفی شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی فرهنگ اهل‌بیت(ع) را از دیگر ظرفیت‌های کشور ایران عنوان کرد و گفت: هر چند ابزار متعدد تبلیغی وجود دارد اما موثرترین وسیله تبلیغ فرهنگ برای اهل بیت(ع) زبان هنر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در شرایطی که نقطه مواجهه ما با تمدن غرب، سخت تر شده است، هنرمندان وظیفه دارند بیش از گذشته نسبت به تولید آثار فاخر هنری اقدام کنند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی هنری است که از ابتدای پیروزی انقلاب شکل گرفت و متاثر از اندیشه‌های روشنفکرانی همچون شهید مطهری با رهنمودهای امام خمینی(ره) مسیر خود را پیدا کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: انقلاب اسلامی می‌تواند سرچشمه خلق آثار بزرگ هنری با محوریت دینی و متعهد شود چراکه این انقلاب پیرو آرمان خاصی بوده که یکی از اصلی ترین اهداف آن حفظ و ترویج این آرمان است.

وی بیان کرد: هنر آمده است که کام دل انسان را از درک لذت‌های حقیر به سوی درک لذتهای متعالی تکامل بخشد و قرین شدن هنر با هر موضوعی آن را ماندگار و موثر می کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نسبت به تولید آثار فاخر در جهت صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف از سوی هنرمندان تاکید کرد و گفت: دشمنان نظام اسلامی از بستر فضای مجازی در جهت دست‌یابی به اهداف پلید خود به خصوص در حوزه فرهنگ استفاده می‌کنند که این مهم وظیفه همه دلسوزان به نظام به خصوص هنرمندان را سنگین‌تر می‌کند.

هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲۰ فروردین ماه همزمان با شهادت شهید مرتضی آوینی آغاز شده است.

شهید سید مرتضی آوینی از سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را در جهت ساخت سری جدید روایت فتح آغاز کرد.

وی در بیستم فروردین ماه سال ۱۳۷۲، در جریان فیلمبرداری‌ گروه روایت فتح در منطقه فکه بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار