فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام؛
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام بیان داشت : مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در طول دوران خدمت و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به این قشر از برنامه‌های مهم امسال نیروهای مسلح است.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷ 09 April 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ سردار شاکرمی در نشست هماهنگی و هم‌اندیشی با موضوع مهارت‌افزایی و اشتغال سربازان وظیفه  بیان داشت : با همکاری اداراتی چون فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جهاد کشاورزی به سربازان آموزش‌ها و مهارت‌های لازم جهت حرفه‌آموزی بعد از پایان خدمت ارائه شود.

وی افزود :  یک قرارگاه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح با هدف مهارت‌آموزی سربازان تشکیل شده است و حرفه‌آموزی سربازان و اختصاص وام خوداشتغالی به آن‌ها به کاهش جمعیت بیکار استان کمک می‌کند.

شاکرمی خاطرنشان کرد : برای مهارت‌آموزی سربازان مشارکت همه دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل مورد نیاز است و ارگان‌های نظامی زیرمجموعه ستادکل نیروهای مسلح نیز تعداد سربازان وظیفه، استعداد و علائق آن‌ها به حرفه‌های خاص را احصا کنند تا فرایند آموزش این قشر تسهیل و تسریع یابد.

وی ادامه داد : باید یک سهم از تسهیلات بخش اشتغال در اختیار نیروهای مسلح برای پرداخت وام به سربازان مهارت دیده قرار بگیرد تا این افراد بعد از پایان خدمت سربازی بر اساس حرفه و مهارتی که آموخته‌اند، برای خود کسب و کار راه‌اندازی کنند.

حمیدرضا رییسی مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام نیز در این نشست گفت : ۳۸۰ هزار ساعت آموزش تعهد در سال گذشته برای نیروهای مسلح انجام شده است و امسال نیز این اداره کل آماده ارائه آموزش‌های مهارت محور برای سربازان نظام وظیفه است./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار