مدیرعامل آبفای کشور خبر داد
تابناک هرمزگان-با افتتاح آبرسانی به روستای هُلُر واقع در جزیره قشم، تامین آب پنج‌هزارمین روستای کشور در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی در هفته جاری به انجام می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵ 07 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام این خبر گفت: با اجرای طرح جهاد آبرسانی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون مشکلات تأمین آب تعداد 5000 روستا با جمعیت 2.66 میلیون نفر برطرف شده است.

هاشم امینی از افتتاح طرح آبرسانی به شهر درگهان و روستای هُلُر از طریق سامانه آب شیرین‌کن خبر داد و افزود: تامین پایدار آب شرب شهروندان مناطق مختلف قشم و توسعه زیرساخت‌های آن یکی از اولویت‌های وزارت نیرو محسوب می‌شود.

او ادامه داد: با احداث سامانه آب‌شیرین‌کن، آب شرب پایدار شهر درگهان و روستای هلر با جمعیت 16هزار و 500 نفر به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ مشکلی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه با افتتاح آب شیرین‌کن شهر لیردف، کیفیت آب این شهر و 20 روستای مجتمع آبرسانی کاشی‌کرتی از توابع شهرستان جاسک با جمعیت بالغ بر 10هزار و 451 نفر ارتقا چشم گیری پیدا خواهد کرد گفت: با توجه به تامین آب 20 روستای شهرستان جاسک از 2 حلقه چاه حفر شده در دشت زرآباد استان سیستان و بلوچستان و شورشدن تدریجی این چاه‌ها، مقرر شد تا با راه‌اندازی این آب‌شیرین‌کن کیفیت آب این شهرها بهبود یابد تا مردم عزیز کشورمان بتوانند از آب شرب با کیفیت و مطلوب استفاده کنند.

امینی با اشاره به اینکه با افتتاح خط انتقال آب از مخزن درکوه به روستاهای کنار سیاه تم گس دولاب، سرریگ عایشه آباد و چاهو شرقی و غربی، 6294 نفر از آب شرب بهره‌مند خواهند شد بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم و موثر شرکت آب و فاضلاب کشور در روز عید سعید فطر کلنگ‌زنی خط انتقال آب از دوراهی بندر خمیر تا کهورستان به طول 72 کیلومتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان خاطرنشان کرد: با اتمام این طرح، شهر رویدور و 38 روستای منطقه کهورستان و خمیر از آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام//

برچسب ها: آبفای هرمزگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار