رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری اقدامات، عملکرد و فعالیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان در طول سال گذشته را اعلام کرد و گفت: در سال گذشته ۲۰۴ هزار و ۵۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ در استان ثبت شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲ 15 April 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محمود شمسی‌پور ۲۶ فروردین ماه در جمع رسانه‌های چهارمحال و بختیاری، با اشاره به ثبت ۲۰۴ هزار و ۵۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ در سال گذشته در استان، اظهار کرد: از این تعداد ۴۳هزار و ۲۸۷ مورد منجر به اعزام آمبولانس شده است.

وی با اشاره به انجام ۴۳ هزارو ۲۸۷ ماموریت در سال گذشته، افزود: این ماموریت‌ها شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در مدت زمان یاد شده در استان بوده که از این تعداد ۲۶هزار و ۱۴۰ ماموریت مربوط به بیماری‌ها است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: از تعداد مأموریت انجام شده ۱۰هزار و ۴۱۱مورد مربوط به حوادث تصادفی بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۸ درصدی را شاهد بودیم و ۹ هزار و ۲۳۹ مورد ماموریت ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

وی تعداد ماموریت‌های قلبی انجام شده در سال گذشته را ۲ هزار و ۷۵۲ مورد و تعداد مأموریت‌های تنفسی یک هزار و ۸۶۹ مورد اعلام و افزود: در مدت یاد شده تعداد ۲۴ هزار و ۴۹۶ مورد مزاحمت تلفنی با مراکز ۱۱۵ استان ثبت شده که این موارد می‌تواند نقش بسزایی در کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به مددجویان داشته باشد.

شمسی‌پور خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن گزارش شده که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۳۴ درصد کاهش و تعداد ۳۱ مورد غرق شدگی و تعداد ۵۶ مورد نیازمند به خدمات اورژانس هوایی در استان به مرکز دیسپچ اورژانس استان گزارش شده است که نسبت به سال گذشته کاهش ۱۸ درصدی را داشته‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار