مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی به وسعت بیش از ۱۳۶ میلیون هکتار در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ 17 April 2024

به گزارش تابناک سمنان، عارف غلامی امروز (۲۹ فروردین ماه) در حاشیه تشکیل میز خدمت و ارتباطات مردمی در جهاد کشاورزی استان سمنان، اظهار کرد: اجرای طرح «کاداستر» اراضی ملی و دولتی از اهداف برنامه ششم توسعه است که با همکاری سازمان ثبت و اسناد املاک و حسب قانون تاکنون بیش از ۹۹ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به اهمیت تثبیت مالکیت اراضی در کشور، ادامه داد: حدنگاری اراضی ملی، دولتی و موات یکی از راهبرد‌ها و برنامه‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است که با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حال اجراست.


او با بیان اینکه حدنگاری یا کاداستر فهرست مرتب‌شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین است که مشخصه‌های اراضی مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و حقوقی را دربرمی گیرد، گفت: حدنگاری اراضی ملی براساس قانون مربوطه و با اعتبارات تخصیصی دولت از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است و اجرای آن آخرین مراحل خود را طی می‌کند.

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۳۶ میلیون هکتار تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی و در استان‌های مختلف کشور به سرانجام رسیده و با اجرای آن زمینه جلوگیری از تخلفات حوزه زمین و سرگردانی‌های ارباب رجوع فراهم شده است.

وی به اجرای طرح «سامانه پنجره واحد مدیریت زمین» برای کاهش تصرف‌ها و تخلف‌ها در منابع طبیعی و اراضی کشاورزی و تسریع در پاسخگویی منسجم به استعلامات واصله در کشور اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در چند سال اخیر، حسب مصوبه هیأت دولت پیگیری و اکنون در سراسر کشور در حال اجراست.

غلامی افزود: افزایش دقت، قابلیت پایش و تعامل بین دستگاه‌های متولی از مزایای اجرای این طرح ملی است. این سامانه ملی درباره تقاضا‌های واصله از دستگاه‌های متولی، تسهیل‌گری می‌کند و با اجرا شدن آن، دیگر لازم نیست که یک فرد تقاضای خود را به‌صورت حضوری به اداره متولی ارائه دهد، بلکه درخواست‌ها به‌واسطه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، ثبت و تمام دستگاه‌های مرتبط در چارچوب مشخص‌شده می‌توانند به‌صورت الکترونیکی پاسخگوی مردم باشند.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهوری فردا (پنجشنبه، ۳۰ فروردین ماه) در جریان دور دوم سفر‌های استانی با جمعی از اعضای هیأت دولت به استان سمنان سفر می‌کند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار