رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور مطرح کرد؛
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور گفت: باید از زیرساخت‌ها برای ایجاد اقناع اجتماعی استفاده کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰ 18 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حسن نجفی سولاری ظهر امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین‌ماه) در کارگاه آموزشی فضای مجازی استان که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: شورای عالی فضای مجازی تنها شورایی در کشور است که مقام معظم رهبری امور تکلیفی اجرایی را بر آن محول کرده است.

وی افزود: این شورا ۶ رکن را هدف گرفته که همه موارد آن باید مدنظر باشد، مورد نخست مسئله تأمین زیرساخت است که آن را شبکه ملی اطلاعات می‌نامیم.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور تصریح کرد: اگر قرار است که حکمرانی وجود داشته باشد با وجود تمامی امکانات و نیروهای لازم باید اقناع اجتماعی ایجاد شده و از ابزار و زیرساخت‌ها برای تسهیل امور مردم استفاده شود.

وی اضافه کرد: جسم و فیزیک حکمرانی وجود دارد، اما روح آن نیز لازم است؛ بنابراین ایجاد زیرساخت در فضای ثانویه برای اقناع در فضای حقیقی لازم است.

نجفی سولاری بیان کرد: تولید محتوا، ارائه خدمات به مردم، تنظیم گری، قانون گذاری و اهمیت دادن به کاربران از موارد حائز اهمیت است، نباید همه چیز را رها کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از کاربران حمایت کنیم، رنگین کمانی از اقوام، مذاهب و زبان‌های مختلف در استان وجود دارد و باید آن را مدیریت کرد، زیرا کوچک‌ترین رخداد می‌تواند موجب نمایش یک بحران در فضای مجازی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار