دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانش‌بنیان‌ها حلقه میانی دانشگاه و صنعت هستند و باید فعالیت‌های دانش‌بنیانی در دانشگاه‌ها تقویت شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸ 21 April 2024

 

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) در نشست با شماری از اساتید دانشگاه، حوزه و نخبگان استان زنجان، افزود: قانون جهش تولید دانش‌بنیان، فرصت مطلوبی برای فعالیت‌های علمی است و باید دانشگاه‌ها از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌ها و عملکرد این شورا اشاره کرد و افزود: ۸۶ درصد مراکز آموزش عالی در کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده است.

او ادامه داد: توسعه آموزش عالی و نیروی انسانی و تدوین اسنادی از قبیل نقشه جامع علمی کشور، سند هوا فضا، سند فناوری‌های نانو، سند زیست فناوری، سند علوم شناختی، سند فناوری‌های صنایع فرهنگی نرم، سند طب سنتی، سند سلول‌های بنیادین، صندوق توسعه علم و فناوری و جایزه علمی المصطفی از جمله اقدامات مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند سال گذشته است.

خسروپناه به لزوم ارتباط بین‌المللی در حوزه علم و جدی گرفتن آن تاکید کرد و گفت: تقویت دانش بنیان‌ها، به‌روزرسانی نقشه جامع علمی کشور، استفاده از دیپلماسی علمی، اصلاح آیین‌نامه ارتقای هیئت علمی، پیگیری تدوین سند در خصوص هوش مصنوعی و فناوری‌های کوانتومی از دیگر موارد در دست تدوین و پیگیری شورای انقلاب فرهنگی است.

وی از تشکیل اتاق وضعیت علم و فرهنگ در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: البته در کنار کار‌های مهم انجام شده، ضعف‌هایی هم وجود دارد و باید با کمک هم کاستی‌ها را رفع کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، همچنین علمیات وعده صادق را جلوه‌ای از اقتدار تمدنی توصیف کرد و گفت: عقبه این دستاورد نظامی، دستاورد‌های علمی بوده که در مراکز علمی شکل گرفته است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار