مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مخابراتی از تعهدات حوزه سیستم‌های مخابراتی است گفت: به منظور تامین تجهیزات لازم در این راستا، در سال گذشته ۹۱میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲ 23 April 2024

به گزارش تابناک کردستان، آزاد حکمت امروز سه شنبه (۴ اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد مرکز جدید مخابراتی و تعویض سویئچ در ۵۴ نقطه روستایی و ۹ مرکز شهری با ظرفیت بیش از شش هزار و ۲۰۰ پورت، حذف مرکز قبلی در مرکز دارسیران شهرستان مریوان و ایجاد دو هزار و ۵۶۰ پورت از اقدامات این حوزه در سال ۱۴۰۲ است.

وی به انجام توسعه سویئچ تلفن ثابت، ADSL و VDSL در ۵۸ مرکز شهری و روستایی با ظرفیت سازی دو هزار و ۶۵۵ پورت اشاره کرد و افزود: از این ۵۸ پروژه، تعداد ۳۷ مورد آن در نقاط روستایی به اجرا درآمده است.

حکمت از ایجاد اینترنت پرسرعت مخابرات به میزان ۴۸۰ پورت در نه روستای جدید در استان خبر داد و عنوان کرد: با تحقق این مهم ۵۹۹ روستا از مزایا و سرویس‌های اینترنت پرسرعت مخابرات بهره‌مند هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد: در سال گذشته حدود هفت هزار خط تلفن ثابت برای مشتریان جدید در استان دایر شده است که ۸۹۶ خط آن روستایی است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۹ هزار و۲۰۰ پورت ADSL و۴۸۲ پورت VDSL به مشتریان جدید واگذار شده است که بیش از سه هزار و۳۰۰ مشترک آن در نقاط روستایی ساکن هستند.

وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های سرویس جدید FTTH در برخی از نقاط استان و بهره مندی مشتریانی که استفاده از بستر این فناوری را دارند اعلام کرد: در سال گذشته به ۷۷۴ مشترک جدید، سرویس FTTH ارائه شده است.

حکمت یادآور شد: در سال جاری اقدامات و پروژه‌های قابل توجهی در تمام حوزه‌های مخابراتی بویژه تحقق برنامه نجما در کمترین زمان ممکن در دستور کار منطقه قرار دارد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار