درحالی که قریب به دوهفته از برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی ایلام می گذرد ،تعدادی از مهندسین استان از روند اجرای انتخابات اظهار نارضایتی نموده واز بروز تخلفاتی دراین زمینه خبر می دهند.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 22 October 2015
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام که طبق تعریف ماده­ ی (۱) قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، مصوب اسفندماه ۱۳۷۴ مجلس شورای اسلامی ، یک تشکلِ مهندسی، حرفه ای، صنفی و غیرانتفاعی است، مطابق شیوه نامه­ی انتخابات هیئت مدیره ­ی سازمان­های نظام مهندسی ساختمان استان­ها، مصوب خردادماه ۱۳۹۴ وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به برگزاری انتخابات استان، در تاریخ 1394/7/16نمود.

درحالی که قریب به دوهفته از برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی ایلام می گذرد ،تعدادی از مهندسین استان کماکان از روند اجرای انتخابات اظهار نارضایتی نموده  واز بروز تخلفاتی دراین زمینه خبر می دهند.

به گزارش تابناک ایلام ،علیرغم اینکه تعدادی از اعضای سازمان نظام مهندسی استان ایلام پس از برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان به روند اجرایی این انتخابات معترض بوده واز بروز تخلفاتی در مسیر انتخاب اعضای جدید خبر داده اند، اما تاکنون سازمانی های متولی برگزاری انتخابات خصوصا سازمان مسکن وشهرسازی بعنوان سازمان دولتی مجری وناظر براجرای روند انتخابات به اعتراض این گروه از اعضای معترض هیچ  وقعی ننهاده وکماکان اعتراض آنان را  بی جواب گذاشته است.

اظهارات معترضین حاکی از آنست در حین اجرای انتخابات وقایعی اتفاق افتاده است که هرچه زمان می گذردابعاد تلخ وناخوشایندی از چگونگی برگزاری انتخابات نظام مهندسی آشکار می گردد.

چنانچه که مستندات ارائه شده توسط معترضین واقعیت داشته باشد بسی جای تامل وتاسف خواهد داشت که چگونه افرادی بی محابا وبدون کوچکترین توجهی به مطالبات افکار عمومی وصد البته بدون واهمه از قانون ومقررات هرآنچه که منافع شخصی آنان ایجاب نماید رادراین مسیر اجرایی نموده وپاسخگوی هیچ مرجعی نیز نباشند!

موضوع جالبتر وجدیدتراینکه علیرغم وجود نص صریح قانون مبنی بر نظارت اداره کل راه وشهرسازی برروند اجرای انتخابات وواگذاری رسیدگی به اعتراض معترضین وبررسی مدارک ومستندات آنان  در این قانون به صراحت بیان شده است ،این سوال بی پاسخ مانده است که چرا باگذشت نزدیک به دوهفته از برگزاری انتخابات ،سازمان متبوع ازرسیدگی به اعتراض معترضین شانه خالی نموده وعجیبتر اینکه مسیرواکاوی وبررسی مساله را نیز با رفتارهای خلاف قانون خود مسدود نموده اند؟

بدون شک بروز چنین وقایعی در مسیر انتخابات سازمانی که اعضای آن جملگی از افراد باسواد وقشر فرهیخته جامعه می باشد نتیجه ای جزء ایجاد یاس وسرخوردگی وبه نوعی پاشیدن بذر بی اعتمادی در بین جامعه ونخبگان را در پی نخواهد داشت.

قدرمسلم آن است گوشزد نمودن برخی تخلفات وبروز تقلب های آشکار درروند برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی که در نامه مهندس ترکان  خطاب به وزیر راه وشهرسازی به گوشه های از آنها اشاره شده است مبین صحت ادعاهای معترضین بوده  ووجود زوایای تاریک ومبهم دربرگزاری این انتخابات را درسرتاسر کشور  آشکارتر ساخته است.

انتظار می رود مسئولین راه وشهرسازی استان ایلام به عنوان مجری ودستگاه ناظر بر اجرای انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی به منظور روشن شدن زوایا وابهامات مطروحه توسط معترضین در اسرع وقت به موضوع رسیدگی ونتیجه را جهت روشن شدن اذهان عمومی ومعترضین اعلام نمایند.
بدیهی است بی اعتنایی به خواسته ها ومطالبات معترضین نتیجه ای بجز افزودن بر ابهامات و تبدیل شکهای افکار عمومی به یقین وافزایش بی اعتمادی  در روند برگزاری انتخابات را درپی نخواهد داشت.
شایان ذکر است متن مصاحبه ها ومستندات  واسامی معترضین نزد این سایت محفوظ وعندالزوم ارائه خواهند شد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
مهندس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
ای آقا رسیدگی کجا بود.متاسفانه هیچ کسی به فکر دفاع از ما مهندسای ایلامی نیست.چرا باید رسیدگی نشه.چه 10 نفر تقلب کنن چه 1000 نفر ماهیت کار یه چیزه و واون تقلب و تخلفه و باید برخورد بشه تا تکرار نشه.این برخوردها اگر انجام بشه از تشکیل گروههای خودکامه جلوگیری میشه که میخوان به هر قیمتی به اهدافشون برسن.پس اگر کسی در این ماه محرم در کارش به هر دلیلی کوتاهی کنه باید در آخرتش جوابگوی حقوق ضایع شده ی همه ما باشه.اکثر مهندسان استان شاهد تخلفات بودن اما عده ای به هر دلیل نمیخوان اعتراضشونو اعلام کنن.اما خدا شاهده انواع تخلف انجام شد.دیگه این بستگی به بررسی کنندگان و وجدانشون داره.ناحق هر چقدر هم پیش بره نهایتا" زمین میخوره و بار کج به منزل نمیرسه.توکل بر حق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
تقلب کجا بود۰ این آقایونی که اعتراض کردن ظرفیت باخت رو ندارن, متاسفانه.
مهندس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
وقتی رئیس نظام مهندسی کشور درخواست ابطال میده و از تقلب و تخلف در انتخابات میگه ، وقتی اداره راه و دادگستری بعد از هفده روز هنوز اعلام نظر نهایی نکردن.. این یعنی چی به نظر شما بزرگوار؟؟ یعنی مدارک خیلی زیادی در خصوص تخلفات ارائه شده.حالا وقتی نتایج اعلام شد مشخص میشه چی به چیه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
اولا اون نامه ای که از آقای ترکان منتشر شده بود تکذیب شد. در مورد تاخیر در اعلام نهایی نتایج نیز باید عرض کنم یه سری دخالت های خارج از محدود باعث این مساله شده
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
دوست عزیز نامه آقای ترکان تکذیب نشد فقط اعلام کردن که نامه درون سازمانی بوده و نباید رسانه ای میشد، چند روز پیش اخبار بیست و سی هم بهش اشاره کرد.شما که این حرفا رو میزنید شاید چیزی ندیدید ولی بنده روز انتخابات تخلفات زیادی را به چشم خودم دیدم و هرجا هم لازم باشه بدون هیچگونه دشمنی با شخصی یا گروه بخصوصی و صرفا" جهت دفاع از حقوق خودم و سایر مهندسین استان و جلوگیری از تضییع حقوق همه همکارانم میگم و شهادت میدم.هیچ جای نگرانی و بحثی هم نیست.اگر تخلفی شده باشه نشده باشه مطمئنا" توسط مرجع رسیدگی کننده اعلام خواهد شد.من از صمیم قلبم برای کسانیکه از راه درست به اهدافشون میرسن آرزوی موفقیت میکنم.
مهندس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
با سلام خدمت شما.خواهشمندم با توجه به اینکه شما خبرگزاری معتبری هستید ،نسبت به تاخیر بیش از حد در اعلام نتایج بررسی اعتراضات کاندیداها به انتخابات نظام مهندسی استان تحقیق نموده و دلایل آن را از مسئولین امر جویا شوید، و در اسرع وقت به مهندسین استان اطلاع رسانی بفرمایید.در حال حاضر حدود چهل روز از برگزاری انتخابات گذشته اما هنوز هیچ نتیجه ای مبنی بر ابطال با تایید انتخابات از سوی مراجع مربوطه اعلام نشده و وضعیت مهندسان استان به نوعی معلق و در بلا تکلیفی است.مسئولین محترم در صورت وجود اسناد آشکار ،جهت دفاع از حقوق مهندسان استان ،بدون توجه به فرد و گروه خاص و نفوذ آنها وصرفا" برابر وظیفه قانونی و با در نظر داشتن وجدان و خدا ،ضمن مجازات خاطیان جهت عبرت دیگران و جلوگیری از تکرار تخلف، نتیجه را ابطال کنند و در غیر اینصورت ،اگر مدرک قابل اعتنایی وجود ندارد انتخابات راتایید کرده و تکلیف جامعه مهندسی را روشن نمایند .به نظر بنده این مسئله نمیتواند اینقدر زمان بر باشد.ما در انتخابات های بزرگتر اعتراضات را خیلی سریعتر از این بررسی کرده ایم.با تشکر فراوان از خبرگزاری تابناک
معترض
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
آقایون مسئول این همه مدراک و شواهد در مورد این پرونده ارائه شده که اگه رو سنگ بگذاریم آب میشه.دیگه چی میخواین فیلم،عکس،امضاهایی که جعلی بودنشون تایید شده توسط دادگاه و تخلفات بسیار دیگر .چرا بعد از گذشت چهل و یک روز هنوز هیچ جوابی به اعتراض ها داده نشده.در حالیکه هنوز اینجا نتیجه رسیدگی به اعتراضات اعلام نشده شورای مرکزی از اتمام رسیدگی به اعتراضات وصدور اعتبارنامه تمام استانها و ارسال آنها گفته.این یعنی چی؟؟؟یعنی یه جای کار می لنگه !!!ما منتظر اعلام نتایج هستیم و میخوایم هرچه سریعتر اعلام بشه...به شعور جامعه مهندسی احترام بذارین لطفا"
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار