مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام
مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام گفت: مجوز رشته های تخصصی سطح ۳ تفسیر کلام و رشته مشاوره با رویکرد تعالی خانواده و مجوز سطح ۴ تفسیر تطبیقی به استان ایلام داده شده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷ 11 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ صبح امروز حجت الاسلام حسین تمرخانی مدیر حوزه علمیه خواهران در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه  حوزه های علمیه خواهران دارای ۶ مدرسه است؛ افراد در سطح ۲، ۵ سال تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: ۳۰۰ طلبه خواهر در حوزه علمیه استان مشغول به تحصیل هستند و ۴۵۰ طلبه نیز در تمام مقاطع به عنوان مشاورین طرح امین، فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال حوزه شهرستان ایلام با ۳ جهش علمی مواجه شده است، افزود: زمینه تحصیل دانش آموزان سیکل فراهم شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: افراد با مدرک سیکل می‌تواند با تطبیق درس عمده ای از دروس خود دیپلم اخذ کند.

وی ادامه داد: مجوز رشته های تخصصی سطح ۳ تفسیر کلام و رشته مشاوره با رویکرد تعالی خانواده و مجوز سطح ۴ تفسیر تطبیقی به استان ایلام داده شده است.

حجت‌الاسلام تمرخانی افزود: حوزه علمیه در ۴ مقطع داوطلب می‌پذیرد اما در سطح ۳ و ۴ که تخصصی بوده، تنها مختص طلاب خواهر است.

وی تصریح کرد: در حوزه علمیه خواهران ایلام مجوز تحصیل در تمام مقاطع علمی در استان صادر شده که این ظرفیت خوبی در استان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه از ظرفیت اساتید بومی بهره مند هستیم، گفت: از باب فرهنگی و تبلیغی نزدیک به ۴۵۰ طلبه خواهر در تمام مقاطع به عنوان مشاورین طرح امین مشغول به خدمت‌رسانی هستند که خدماتی از قبیل مشاوره های تحصیلی، خدمات علمی و پژوهشی در مدارس و اقامه نماز ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تمرخانی ادامه داد: مبلغان در بحث آسیب های اجتماعی در محلات حاشیه نشین در جهت کارهای مشاوره ای، فرهنگی و برنامه های متنوع فرهنگی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: از ۳۲ اساتید برتر ۳ استاد ایلامی از سوی دفتر مقام معظم رهبری برگزیده شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: ثبت نام در مقطع سیکل و دیپلم از اول اردیبهشت تا پایان اردیبهشت و در سطح ۳ و ۴ از ۱۷ اردیبهشت به مدت یک ماه انجام می‌شود که قابل تمدید نیز هست.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۳ هزار نهال کاشت شده است، ادامه داد: حوزه های علمیه خواهران در عرصه خدمات اجتماعی هم زائر شده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام یادآور شد: در اربعین سال گذشته ۲۱۴ نفر به صورت مستقیم با ایجاد ۱۵ موکب و غرفه در استان حاضر شدند و مسائل فرهنگی تبلیغی خوبی را با ایجاد مواکب در شهر مهران و ورودی ها انجام دادند.

وی گفت: در مجموع نزدیک به ۳۰۰ نفر در استان مشغول به تحصیل هستند و ۹۰۰ نفر نیز فارغ التحصیل شده‌اند و ۴۵۰ نفر از خواهران در مدارس دانش آموزی به عنوان مشاورین طرح امین مشغول خدمت طلاب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین تمرخانی ادامه داد: سال گذشته با توجه به تناسب جمعیتی استان جز استان های اولی بودیم که از لحاظ پذیرش نزدیک به یک و نیم برابر افزایش ثبت نام داشتیم./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار