مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی برای تحقق شعار سال را ضروری دانست.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰ 11 May 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مهدی زهرابی امروز (۲۲ اردیبهشت ماه) در نشست با مدیران واحد‌های رشد و فناوری پارک علم و فناوری خراسان شمالی، اظهار کرد: برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» به‌عنوان نکته‌ای کلیدی در کشور باید حمایت‌ها از بخش خصوصی بویژه شرکت‌های دانش‌بنیان استان که تولیدات مناسبی دارند بیشتر و به ضرورت تبدیل شود.

وی با بیان اینکه کالا‌های تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان استان باید مورد حمایت و خرید توسط دستگاه‌های اجرایی باشد، تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و متولیان حوزه حاکمیت و دولت وظیفه دارند برای رونق و جهش تولید در راستای تحقق شعار سال به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان نماد و نمونه عالی مشارکت مردم در حوزه تولید و اقتصاد هستند و تمام کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اگر می‌خواهیم تولید جهش داشته باشد، باید از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های علمی در راستای رونق اقتصاد بهره بگیریم.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی با بیان اینکه حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان خراسان شمالی شایسته و مناسب نیست، گفت: برخی از موانع اداری و طولانی شدن روند مجوز‌ها و واگذاری امکانات به این شرکت‌ها، موجب کند شدن روند کار شده است و آن‌گونه که باید و شاید، شرکت‌های دانش‌بنیان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

زهرابی بیان کرد: قوانین خوبی در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های علمی در حوزه اقتصاد وجود دارد. همه باید خود را برای اجرای قانون ملزم و مکلف بدانیم و اگر قانون به خوبی اجرا شود مشکلی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد.

وی اظهار کرد: دیوان محاسبات در راستای وظایف ذاتی خود و برای کمک به جهش تولید، با دقت بر روند اجرای قوانین مرتبط با این حوزه و بویژه قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات نظارت می‌کند.

زهرابی ادامه داد: در برخی مواقع، همکاری بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به این شرکت‌ها خوب نیست که ما در دیوان محاسبات آمادگی داریم تا موضوعات را از طریق نظارتی و برگزاری جلسات و نشست‌های راهنمایی و مشاوره حل و فصل کنیم تا چرخ تولید علمی و دانش بنیان در استان خراسان شمالی با مشارکت مردم رونق گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از نمونه‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان حمایت از کالا‌های تولیدی این شرکت‌هاست، افزود: اگر کالای مشابهی با کیفیت یکسان و قیمت کمتر در شرکت‌های دانش‌بنیان استان تولید می‌شود و دستگاه‌های اداری نمونه این کالا را از سایر شرکت‌ها در استان‌های دیگر خریداری می‌کنند، این یک تخلف است و ما حتماً در این زمینه ورود خواهیم داشت.

در این نشست که با حضور مشاوران معاون وزیر صمت و دستیار مردمی‌سازی خراسان شمالی برگزار شد، برخی مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان استان به بیان مشکلات و موانع خود پرداختند. در پایان این نشست، اعضای مجمع ناظران مردمی دیوان محاسبات استان از واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان دیدن کردند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار