امام جمعه اراک‌ گفت:تبیین و آشکار کردن زوایای پنهان تاریخ زندگی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) ، به عنوان منشاء کرامات و الطاف الهی و چراغ راه و مشعل فروزان در دهه کرامت ضروری است.
کد خبر: ۱۱۶۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳ 17 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود:فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) باید به نسل جوان و نوجوان شناسانده شود تا آینده سازان ایران اسلامی برنامه کار و زندگی خود را برمبنای این معارف ترسیم کنند.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) منشاء کرامات، الطاف الهی، چراغ راه و مشعل فروزان جامعه هستند، ادامه داد: تبیین و آشکار کردن زوایای پنهان تاریخ زندگی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در جامعه به ویژه در دهه کرامت ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به روز نکبت ادامه داد: این روز آغاز اشغال فلسطین مظلوم توسط رژیم صهیونیستی است که جنایت‌های این رژیم جعلی بعد از گذشت سال‌ها همچنان نیز ادامه دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: تمامی دستگاه‌های تبلیغاتی دنیا در اختیار صهیونیست‌ها قراردارد بنابراین باید به طور جدی از جوانان مراقبت کرد تا اسیر تبلیغات سوء نشوند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین مظلوم در مقابل رژیم صهیونیستی در تمام کشورهای اروپایی و آمریکایی شکل گرفته است، افزود: اساتید و فرهیختگان دانشگاهی نیز در این مسیر با همگان هم‌صدا شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه آفریقای جنوبی پرونده جنایت در غزه و رفح را در مجامع بین‌المللی مطرح کرده است، اظهار داشت: هرچند این اقدام حرکتی نهایی نیست اما، پسندیده است و همه کشورها باید با آنها همصدا شده و جنایات رژیم صهیونیستی را نمایان کنند.

امام جمعه اراک در بخش دیگر سخنان خود از لزوم اجرای طرح نور و رعایت حجاب اسلامی در جامعه گفت و از نیرو‌های فراجا خواست اخلاق مداری و حفظ کرامت اسلامی را سرلوحه فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهند.

او با اشاره به فرارسیدن موسم حج و اعزام نزدیک به ۹۰ هزار زائر از ایران به این مراسم معنوی، افزود: بهره گیری از فضائل معنوی و رعایت مناسک در این آیین بسیار مهم است.

آیت الله دری نجف آبادی همچنین به سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: فتح خرمشهر نتیجه عینی ایمان به نصرت الهی، وحدت کلمه و غیرت و تقوای رزمندگان اسلام بود که توانستند با دست خالی در برابر کفر جهانی ایستادگی کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار