تابناک: توصیف در این روز و برای این بزرگ مرد که حد تعریف وفاداری را به جای آورده است معنایی ندارد. فقط هرکس با مرام و آیین خود ارادت خود را به این یکه تاز میدان وفا در میان بلا، نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 23 October 2015
به گزارش تابناک اصفهان، تمام کلمات امروز با جوش و خروش به قله قاف عبارت و جملات می روند اما با زهم وقتی به نام نامی عباس (ع) میرسند شرمنده و خجل بر زمین می افتند. هیچ یک یارای وصف کمال برادر امام حسین (ع) را ندارند.

توصیف در این روز و برای این بزرگ مرد که حد تعریف وفاداری را به جای آورده است معنایی ندارد. فقط هرکس با مرام و آیین خود ارادت خود را به این یکه تاز میدان وفا در میان بلا، نشان می‌دهد.

تاسوعای حسینی که با نام عباس (ع) گره خورده است؛ حال و هوای دیگری دارد. از قدیم هم گوشه ایران اسلامی، رسم خود را برای اظهار ارادات به برادر باوفای امام حسین (ع) داشته است.

در شهر اصفهان همزمان با روز تاسوعای حسینی، دسته‌جات عزاداری با طبل و زنجیز زنی و سینه زنان از نقاط مختلف خود را به میدان تاریخی امام (ره) می رسانند تا در این روز در کنار یکدیگر به یاد سقای دشت کربلا به عزداری بپردازند.



امروز صدها دسته عزاداری در شهر اصفهان با حرکت در شهر همراه با مدیحه سرایی و نوحه خوانی میدان امام (ره) را میعادگاه شور کربلایی خود برای عزاداری عباس (ع) قرار دادند و همچون سال گذشته در صفوف منظم در این میدان گرد یکدیگر جمع شدند.

هزاران نفر از عزاداران حضرت عباس (ع) با زنجیر زنی و با مداحی مداحان اهل بیت (ع) از وفای ابوالفضل (ع) تکریم کردند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار