همزمان با عاشورا و تاسوعای حسینی نماز ظهر در تمام امامزادگان استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 23 October 2015
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در خصوص برپایی نماز ظهر عاشورا اظهار داشت :  با توجه به اهمیت برگزاری نماز جماعت در مراسم های عزاداری محرم به ویژه نماز جماعت اول وقت در روز عاشورا به تبعیت از امام حسین(ع)، نماز ظهر عاشورا در سراسر امامزاده شاخص این استان با حضور مردم و عزاداران حسینی اقامه می شود. 

وی با بیان اینکه همزمان با روز عاشورا دستجات و هیئات عزاداری  از مناطق مختلف به سمت امامزادگان استان دسته روی می کنند، اضافه کرد: هیأت های مذهبی پس از تجمع در این اماکن مقدس به صورت تجمیعی و هماهنگ عزاداری کرده و با فرارسیدن ظهر، نماز جماعت روز عاشورا را اقامه خواهند کرد.
 
وی  با اشاره به اینکه محوری ترین مراسم عزاداری روز عاشورا و اقامه نماز این روز در قزوین، مرکز استان و در جوار حرم مطهر امامزاده حسین (ع) برگزار می شود، اظهار کرد: نماز جماعت ظهر عاشورا در جوار حرم حضرت حسین ابن علی ابن موسی الرضا(ع) اقامه می شود.
 
حجت الاسلام نوروزی  در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای ماه محرم مراسم های عزاداری دهه اول این ماه در قالب طرح بصیرت عاشورایی در بیش از 100 امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان های مختلف این استان در حال برگزاری است، افزود: در این طرح برنامه هایی از قبیل سخنرانی روحانیان برگزیده، مداحی و عزاداری و سینه زنی و زنجیرزنی هیئات مذهبی برگزار می شود.
 
به گفته وی افزون بر این در امامزاده های مزبور خیمه معرفت و غرفه های پاسخ گویی به سؤالات و شبهات شرعی مردم و عزاداران نیز دایر شده و 50 روحانی مبلغ اعزامی از حوزه های علمیه قم و مدارس علمیه بومی استان در این امامزاده ها فعال هستند.
 
حجت الاسلام نورزوی  با اشاره به اینکه اجرای صحیح نیات موقوفات مرتبط با عزاداری سیدالشهدا(ع) یکی از رویکردهای اصلی برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در امامزاده های استان است، خاطرنشان کرد: در دهه نخست محرم امسال در امامزادگان شاخص استان برنامه اطعام عزاداران و اجرای نیات واقفان خیراندیش در حال انجام است.
 
وی اضافه کرد: علاوه بر این همزمان با دهه نخست ماه محرم نمایشگاه محصولات فرهنگی و محافل انس با قرآن کریم نیز در برخی از امامزاده های شاخص استان دایر شده است.
 
وی با یادآوری اینکه بیش از 70  درصد موقوفات استان با نیات عزاداری و اطعام شرکت کنندگان در مراسم امام حسین(ع) ثبت شده اند، تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه تلاش دارد تا در ماه محرم نیات این واقفان را به صورت درست و امینانه اجرا کند و اگر در برخی موارد اجرای نیات واقفان به دلیل درآمد کم موقوفه امکان پذیر نیست با استفاده از کمک های متفرقه نیات واقفان خیراندیش در امامزاده ها و یا محل موقوفات اجرایی می شود.
 
حجت الاسلام نوروزی  خاطرنشان کرد: اگر چه غالب موقوفات روضه سیدالشهدا(ع) در استان با نیت برگزاری مراسمات دهه نخست محرم ثبت شده اند اما برای دهه‌های دوم و سوم تا اربعین و 28 صفر نیز موقوفاتی وجود داشته و مراسمات عزاداری این مناسبت ها نیز در امامزاده های استان برگزار می شود.
  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار