کد خبر: ۱۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶ 08 March 2015

استاندار تهران از آغاز به کار ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان تهران از 28 اسفند خبر داد و گفت:‌ فعالیت این ستاد و ارائه تسهیلات تا 15 فروردین سال 1394 ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، سید حسین هاشمی درباره مصوبات جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان تهران افزود: جلسه امروز با هدف هماهنگی دستگاه های زیربط در خصوص هماهنگی‌های سفرهای نوروزی بر گزار شد و در آن کمیته‌های تخصصی گزارش خود را در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای نوروز سال 94 اراه کردند.

وی افزود: بر اساس ارزیابی که از اقدامات نوروز سال 93 انجام شد به این نتیجه رسیدیم که در چندین محور از جمله ارائه تسهیلات و اسکان مسافرین در میادین ورودی و خروجی استان اقدامات موفق و موثری انجام شده و همچنین عرضه کالا در ایام نوروز در سطح استان تهران بدون هیچ مشکلی صورت گرفت و به لحاظ کمی و قیمت، کنترل و نظارت دقیقی بر روی عرضه کالا در نوروز 93 انجام شد.

استاندار تهران ضمن ابراز امیدواری برای گذراندن نوروزی آرام گفت: تمامی دستگاه های دخیل در امر خدمات سفرهای استان تهران قول مساعد داده‌اند تا ارزیابی های کار خود را پس از 15 فروردین ارائه کنند که بر اساس این ارزیابی، از دستگاه های اقدامات موثر و مناسب تقدیر خواهیم کرد. امیدواریم با تمهیدات در نظر گرفته شده بهره وری ارائه خدمات در نوروز 94 افزایش پیدا کند.

وی همچنین در خصوص فعالیت مساجد استان تهران در تعطیلات نوروز نیز گفت: برخی مساجد در این ایام خدمات بیشتری را ارائه می‌کنند و قطعا با امور مساجد صحبت می‌شود که مساجدی که در مسیرهای پرتردد قرار دارند علاوه بر اوقات برگزاری نماز در دیگر ساعات نیز ارائه خدمات داشته باشند.

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش مصرف آب در ایام پایانی سال آیا با مشکل تامین آب در استان تهران مواجه خواهیم شد، ادامه داد: متاسفانه با خشک سالی و کاهش نزولات آسمانی مواجه هستیم . بر همین اساس باید مردم مشارکت داشته باشند تا بتوانیم سال آینده را نیز مانند امسال بدون مشکل پشت سر بگذاریم. قطعا هر جا که مردم تعامل داشته باشند موفق خواهیم بود.

وی افزود: در خصوص روش‌های بهینه مصرف آب و صرفه جویی نیز اقداماتی را انجام داده‌ایم و هفته آینده نیز جلسه با معاون اول رئیس جمهور خواهیم داشت تا در مورد بحث مصرف بهینه و صرفه جویی در منابع آبی استان به نتایج خوبی برسیم.

استاندار تهران درباره توزیع تهران کارت برای شهروندان تهرانی و مسافرینی که به استان تهران سفر می‌کنند نیز گفت:‌ این کارت ها برای مسافرین در بخش موزه‌ها،‌ سینما و هتل‌ها تخفیف 50 درصد و در بخش سفره خانه‌ها و رستوران‌ها تخفیف 20 درصد را در نظر گرفته است، همچنین استفاده از خطوط بی آر تی و متروی شهر تهران نیز با داشتن این کارت‌ها به صورت رایگان خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با ارائه این تسهیلات و فرصت خلوتی که در ایام نوروز در شهر تهران وجود دارد مسافرین بتوانند از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی شهر تهران استفاده کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار