فرماندار تویسرکان از وجود 2 هزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در تویسرکان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 25 October 2015

فرماندار تویسرکان از وجود 2 هزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در تویسرکان خبر داد.

به گزارش فارس، حبیب مومیونددر جلسه شورای حفاظت از منابع آبی در دفتر فرماندار این شهرستان، با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یارانش، کمبود آب را یکی از چالش‌های جدی امروز جامعه بشری دانست و اظهار کرد: کشور ما از حیث منابع آبی ضعیف است.

وی با بیان اینکه سفره‌های زیرزمینی آب و میزان متوسط بارندگی در تویسرکان کاهش یافته است، ادامه داد: نحوه استفاده نادرست از آب در دهه‌های گذشته منجر به بروز کم‌آبی شده است.

فرماندار تویسرکان با اشاره به عدم تغییر روش بهره‌گیری از آب با وجود تنش آبی کنونی، باور‌پذیری مردم از شرایط کمبود منابع آبی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: حفاظت از منابع آبی نیازمند یک عزم جدی همگانی در جامعه است.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی در بحث آب، به جدی گرفتن منابع ملی از سوی دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: شورای عالی حفاظت از آب به همین منظور فعال شده است.

مومیوند با تاکید بر پیگیری و عملیاتی شدن اقدامات در حوزه آب به صورت جدی، گفت: متأسفانه امروز به دلیل برداشت بی‌رحمانه، شاهد کم‌آبی در بخش‌های شرب و کشاورزی هستیم.

وی با اشاره به تغییر الگوی کشت در شهرستان، جلوگیری از کاشت محصولات پرآب‌بر و غیراستراتژیک را از برنامه‌های در دست اقدام آینده در تویسرکان اعلام کرد و گفت: اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه توسط بخشداری‌ها و دهیاران صورت گرفته است.

فرماندار تویسرکان تصریح کرد: ممانعت از کاشت محصولات آب‌بر به ویژه به روش‌ فروش آب در اراضی دیم را در دستور کار داریم و با جدیت تمام پیگیر این موضوع هستیم.

وی با اشاره به فراگیری موضوع آب، خواستار ورود جدی دهیاران به عنوان بازوان دولت در روستاها در این خصوص شد و گفت: حفاظت از منابع آبی با کار مدیریتی بر عرضه و تقاضا است که باید مورد توجه باشد.

مومیوند تعداد حلقه چاه‌های مجاز را 2 هزار و 138 حلقه خواند و افزود: 2 هزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در تویسرکان وجود دارد.

وی ادامه داد: با این وضعیت همه باید برای شیوه برداشت از آب نگران باشیم در غیر این صورت در آینده نزدیک با چالش آب مواجه خواهیم شد.

فرماندار تویسرکان انسداد 62 حلقه چاه غیرمجاز با حکم قضایی و نصب 170 مورد کنتور هوشمند را از دیگر اقدامات تویسرکان دانست و از بهره‌وری بیشتر از آب سد مخزنی سرابی در سال آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه مقدمات کار برای عملیاتی شدن این مهم مهیا شده است، از تأیید کیفیت آب شرب سد مخزنی سرابی از سوی مرکز و بهداشت تویسرکان خبر داد.

مومیوند با اشاره به اینکه ذائقه مردم با آب سطحی سازگار نیست، افزود: آب سد مخزنی تویسرکان با کیفیت و به دور از هر گونه آلودگی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی در پایان بر برخورد جدی با انشعابات غیرمجاز شهری و روستایی تاکید کرد و گفت: از آب شرب نباید در اموری نظیر پروژه‌های اجرایی و... استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار