فرماندار خلخال گفت: با تلاش صدا و سیمای اردبیل این تجمع حسینی امسال از شبکه سبلان و چندین شبکه داخلی و شبکه برون مرزی سحر پخش شده و این عزاداری گسترده مردم خلخال در تاریخ خلخال ماندگار شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲ 26 October 2015

به گزارش‌خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نظری شیخ احمد عصر امروز در دیدار با هیئت امنای مساجد خلخال و بازدید از آشپزخانه‌های منازل اکبریه، اصغریه، مشعل‌دارخانه مسجد جمعه، جامع و سقاخانه‌ها و عباسیه‌های مساجد خلخال اظهار کرد: حضور مردم در عزاداری‌های سید و سالار شهیدان در محرم امسال بی‌نظیر و مثال زدنی‌است.

وی با تقدیر از هیئت امنای مساجد شهر خلخال و روستاهای تابعه تصریح کرد: از اول ماه محرم شاهد قربانی و نذر اهالی در مقابل دستجات بودیم و احسانات و غذای گرم در بین مردم شهر خلخال توزیع شده و تا سوم امام حسین (ع) نیز این سنت حسنه ادامه دارد.

فرماندار خلخال با اشاره به تجمع عظیم حسینیان خلخال در هفتم محرم، از آن به عنوان نماد حضور مذهبی خلخال در پاسداشت مقام امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفای او دانست.

نظری شیخ احمد گفت: این تجمع به بهترین نحو با همکاری ارگان‌ها، هیئت مذهبی، اعضای شورای تامین، مشارکت عظیم نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان و هیئت رزمندگان در سطح بسیار گسترده برگزار و مردم خلخال به صورت بی‌نظیر در این عزاداری حضور داشتند.

وی با اشاره به برگزاری دستجات عظیم تمام محلات خلخال در روز تاسوعا و متعاقب آن در روز عاشورای حسینی و عزاداری‌های خیابانی و شبانه در خلخال افزود: با مشارکت نیروهای پایور سپاه ناحیه خلخال و بسیجیان پایگاه‌ها و کارکنان فرماندهی انتظامی خلخال و راهور و اعضای شورای تامین در نظم‌بخشی به دستجات در خلخال مثال‌زدنی بود و در این راستا تا پایان مراسم در روز عاشورا این نیروها با آخرین توان در امنیت عزاداران تلاش کردند.

رئیس شورای تأمین شهرستان خلخال بیان کرد: دستجات عزاداری محرم سال‌جاری بدون آسیب‌های عزاداری برگزار و مردم در قالب دستجات حسینی و حضور در مساجد در عزاداری سید و سالار شهیدان شرکت گسترده داشتند.

نظری شیخ احمد با تسلیت این ایام گفت: با تلاش صدا و سیمای اردبیل این تجمع حسینی امسال از شبکه سبلان و چندین شبکه داخلی و شبکه برون مرزی سحر پخش شده و این عزاداری گسترده مردم خلخال در تاریخ خلخال ماندگار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار