رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم از وجود ۱۷ پروژه نیمه تمام ملی در این استان خبر داد و گفت: برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام قم نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 26 October 2015
به گزارش تابناک قم، سید حسن رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اهداف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای توزیع عادلانه منابع، ارائه خدمات و امکانات در نقاط مختلف کشور، تهیه برآوردها و پیش بینی‌های جمعیت برای برنامه دراز مدت، توسعه کشور، به هنگام سازی نقشه‌های روستایی و شهری و غیره از اهداف سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: هماهنگی و راهبری نظام برنامه‌ریزی، تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه‌ای استان، تهیه و تنظیم و ابلاغ موافقت نامه‌ها و تخصیص اعتبارات استان در چارچوب دستورالعمل‌های بودجه‌ها، بررسی و تعیین صلاحیت پیمانکاران و مشاوران، راهبری و اجرای فعالیت آماری در چارچوب نظام آماری کشور، ظرفیت سازی جهت استفاده از ساز و کارهای مشارکت عمومی و استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی در پروژه‌های استان از دیگر اهداف سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: دولت تدبیر و امید برای اینکه برنامه‌ها در کشور مبتنی بر برنامه ریزی باشد به شکل گیری مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدام کرده است.

وی عنوان کرد:‌ در استان قم از تاریخ هفتم اردیبهشت‌ماه مقدمات شکل‌گیری این سازمان انجام و از بدنه استانداری جدا و با توجه به چارت سازمانی ابلاغ شده مشغول به فعالیت شده است.

رضوی با بیان اینکه در پایان برنامه پنجم توسعه قرار داریم، افزود: مقدمات شکل گیری برنامه ششم در دولت کلید خورده و در سال جاری با توجه به برنامه ریزی انجام شده برنامه ششم توسعه عملیاتی خواهد شد و در استان قم نیز این برنامه کلید خورده است.

وی بیان کرد:‌ با توجه به تأثیرگذاری تحریم‌ها در وضعیت اقتصادی کشور، خوشبختانه با مدیریت اتخاذ شده شرایط بسیار سخت اقتصادی پشت سر گذاشته شده و دولت علاوه بر توجه به هزینه‌های جاری از اقدامات عمرانی نیز غافل نبوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با بیان اینکه سرمایه گذاری باید بر اساس قابلیت استان‌ها انجام گیرد، گفت: بیان کرد: سند آمایش در استان قم به تصویب رسیده و سند توسعه نیز در حال تهیه است.

رضوی عنوان کرد: با توجه به رفع تحریم‌ها باید از سرمایه سرمایه گذاران و صادرات و بازار کار استفاده شود که مقدمات آن آماده شده است.

وی اظهار کرد: اتمام پروژه‌ها با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت، اجرای طرح‌های آموزش عالی و اجرای طرح‌های سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در اولویت برنامه‌های کاری ما هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با بیان اینکه طی سالجاری ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار از سفر مقام معظم رهبری به قم تأمین شده افزود: تاکنون نزدیک به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از سفر مقام معظم رهبری در طرح‌های مختلف عمرانی و تولیدی تأمین اعتبار شده است.

وی بیان کرد: متأسفانه در خصوص بحران خشکسالی هنوز اعتباری داده نشده است.

رضوی گفت: دولت برای کمک به قشر حقوق بگیر اعتبارات هزینه‌ای ۹ ماهه ادارات را صد درصد ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به سیاست دولت در خصوص استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی افزود: طرح‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای استان در قالب ساز و کاری به بخش خصوصی واگذار شده تا پروژه‌های نیمه تمام با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به سرعت به اتمام برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم بیان کرد: از پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به قم نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه نیمه تمام وجود دارد، ‌ همچنین برای تکمیل پروژه‌های ملی مانند انتقال آب از بند علی خان به دشت مسیله و احداث بیمارستان نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار و برای پروژه‌های شهری مانند مترو و منوریل نزدیک به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی ادامه داد: برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان قم نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رضوی گفت: در بخش مترو و منوریل استفاده از ظرفیت بخش خصوصی جزو اهداف کاری قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: ۱۷ پروژه نیمه تمام ملی، بیش از ۱۰۰ پروژه نیمه تمام از مصوبات سفر مقام معظم رهبری و ۲۰ پروژه نیمه تمام استانی در استان قم وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم اظهار کرد: بدهی‌های شهرداری قم بیشتر در راستای اوراق و وام‌های بانکی است که چنانچه دولت پیشنهادات را بپذیرد بسیاری از مشکلات شهرداری قابل حل است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار