مدیرکل بهزیستی ایلام:
مدیرکل بهزیستی ایلام از آغاز اجرای طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 26 October 2015

به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل بهزیستی ایلام از آغاز اجرای طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در این استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح انجام این مشاوره برای زوج‌های جوان اجباری می‌شود.

«شهریار مهردادی» در حاشیه‌ی آغاز این طرح در مرکز استان اظهار کرد: این طرح نیمه دوم امسال در کشور آغاز و به‌صورت پایلوت در مرکز استان به مدت شش ماه اجرا می‌شود و با اجرای این طرح انجام مشاوره ژنتیک برای دخترها و پسرها قبل از ازدواج اجباری و همه‌ی هزینه‌های انجام مشاوره و آزمایشگاه در این طرح برای این افراد به‌صورت رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که دو تا پنج درصد کودکان متولدشده در کشور دچار اختلالات ژنتیکی هستند، تصریح کرد: در صورت انجام مشاوره ژنتیک این اختلال قابل‌پیشگیری خواهند بود.

مدیرکل بهزیستی ایلام بهترین زمان برای مشاوره ژنتیک را پیش از ازدواج دانست و گفت: این طرح باهدف پیشگیری از بروز و رشد معلولیت در جامعه و افزایش آگاهی و اطلاعات مردم اجرا می‌شود.

مهردادی با بیان این‌که برای اجرای این طرح یک میلیارد و 160 میلیون ریال اعتبار اختصاص‌یافته است، ادامه داد: گروه‌های پرخطر شناسایی‌شده در این طرح برای انجام آزمایش‌های ژنتیک تخصصی به مرکز مشاوره ژنتیک اداره‌کل بهزیستی استان ارجاع می‌شوند.

وی گفت: طرح مشاوره ژنتیک ویژه‌ی زوج‌های جوان در مرکز مشاوره و ازدواج واقع در خیابان جمهوری اسلامی رایگان اجرا می‌شود.

مهردادی خاطرنشان کرد: اختلالات ژنتیکی عمده‌ترین علت معلولیت 11 هزار نفری استان ایلام است./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار