رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال از افزوده شدن 18 رشته تحصیلی جدید تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد به مجموع رشته های تحصیلی این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۲ 27 October 2015
حجت درخشان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه اندازی پنج رشته دکتری و 13 رشته کارشناسی ارشد مجموع رشته های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد به 30 رشته افزایش یافته و زمینه برای ادامه تحصیل علاقمندان به این رشته ها فراهم شده است .
وی گفت: رشته های تحصیلی دکتری معماری ، دکتری ادبیات و زبان فارسی ، دکتری زبان و ادبیات غنایی ، دکتری جامعه شناسی با گرایش اقتصادی و توسعه و دکتری جامعه شناسی با گرایش مسائل اجتماعی پنج رشته جدید در مقطع دکتری و روانشناسی بالینی ، جامعه شناسی انقلاب اسلامی،مدیریت دولتی گرایش نیروی انسانی،مدیریت دولتی با گرایش مدیریت عالی ،زیست شناسی میکروبیولوژی،زیست شناسی علوم جانوری ، زیست شناسی بیولوژی ، زیست شناسی سلولی ، مهندسی مکانیک تبدیل انرژی ، حسابداری ، مدیریت اجرایی ، ریاضی کاربردی و مدیریت تکنولوزی از جمله 13 رشته جدید ایجاد شده در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه است.
درخشان افزود: اعمال سیاست های جدید این واحد دانشگاهی در زمینه پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری موجب شده این واحد در جمع دانشگاه های آزاد اسلامی استان اردبیل جزو واحدهای موثر و فعال محسوب شود و این امر به خاطر وجود امکانات مطلوب در زمینه فضاهای آموزشی ، پژوهشی و فناوری ، رفاهی ، مذهبی و ورزشی استاندارد و استفاده از اساتید مجرب و و بهره گیری از ظرفیت های علمی منطقه برای ارتقای سطح آموزش این واحد دانشگاهی است.
او همچنین با اشاره به بهره مندی دانشگاه آزاد اسلامی خلخال از 35 کارگاه و 30 آزمایشگاه با تجهیزات روز گفت: زمینه را برای ادامه تحصیل جوانان از طریق ایجاد تسهیلات ویژه تحقیقاتی و پژوهشی فراهم خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال در سال 1370 با دو رشته کاردانی و با 30 دانشجو در یک محل استیجاری فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون بیش از سه هزار و 500 دانشجو در 96 رشته تحصیلی کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه بیش از 12 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند گفت: این دانشگاه پس از مرکز استان دومین دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ استان است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمخعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
جالب است شهرستانی که خود تنها 95 هزار نفر جمعیت دارد 12 هزار دانشجو پذیرفته یعنی حدود یک هشتم کل جمعیتش براستی چه کسی برای اشتغال اینهمه دانشجو برنامه ریزی خواهد کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار