رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با انتقاد از عملکرد وزارت نفت در مسکوت ماندن طرح مصوب سال85 با عنوان کها، گفت: این طرح به منظور کاهش و ساماندهی بخارات بنزین در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته بود اما امروز فراموش شده است.
کد خبر: ۱۱۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 27 October 2015
محمد حقانی در تذکر پیش از دستور دویستمین جلسه شورای شهر، با تاکید بر اینکه بخارات بنزینی که در مراکز سوخت گیری وجود دارد، مسموم کننده و آلاینده هوا هستند، تصریح کرد: این بخارات منجر به این می شود که بیش از 60هزار لیتر بنزین به صورت بخارات به هوای شهر و مناطق همجوار پمپ بنزین ها منتشر شود.

وی با اشاره به اینکه اتلاف این میزان بنزین در طول تابستان با افزایش حرارت بیشتر می شود، ادامه داد: طرح کها از آنجایی مصوب شد که هدف اصلی آن ساماندهی خروج این میزان بخارات بنزین بود اما امروز در دستور کار وزارت نفت و شرکت پالایش نفت مسکوت مانده است.

حقانی اتلاف این میزان بنزین را هدر رفتن سرمایه های ملی دانست و گفت: وزارت نفت و شرکت پالایش نفت این قابلیت را دارند که این طرح معوق مانده را به اجرا گذارند تا با توجه به فرارسیدن فصل سرما از میزان آلایندگی بخارات بنزین بکاهند.

این عضو شورا همچنین یکی از راهکارهای پیشنهادی کاهش آلودگی هوا را اجرای طرح پیشنهادی شهرداری LEZ برشمرد که با هدف بهبود کیفیت هوا ارائه شده است، افزود: این طرح منجر به جلوگیری از ورود خودروهای آلاینده به برخی مناطق می شود اما هنوز معلق باقی مانده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورا با تاکید بر اینکه این طرح بسیار در زمینه کاهش آلودگی هوا کارآمد است، تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی می گوید اجرای این طرح باید از سمت شهرداری شروع شود آنهم در شرایطی که تهران 3هزار اتوبوس فرسوده و 500 اتوبوس زمین گیر دارد و به نوعی بیش از 50 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در تلاش است کلاس بندی های مندرج در این طرح را بازنگری کند، خاطر نشان کرد: شهرداری ساز و کار اجرای این طرح را آماده کرده و سامانه ثبت تخلف در مرز منطقه آماده شده است. از وزارت نفت و دولت می خواهم از شهرداری که همت کرده تا از حجم آلایندگی شهر تهران کم شود، حمایت کند.

رئیس شورای شهر تهران نیز در این رابطه تاکید کرد: طرح کاهش هنوز در شورای عالی ترافیک امضا نشده و فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی این طرح را امضا نکرده  است. مشکل نیز آن است که راهنمایی و رانندگی می گوید نمی شود این طرح اجرا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار