موسوی لارگانی:
تابناک: رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان از بیکاری حدود 10 هزار نفر در استان اصفهان در سال جاری خبر داد و گفت: تولیدات صنایع مادر استان انبار شده و از سوی دیگر تعداد زیادی از کارگاه‌های تولیدی نیز تعطیل شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 28 October 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید ناصر موسوی لارگانی شامگاه گذشته (سه شنبه) در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه صنعت و اولین نمایشگاه تخصصی ابزار‌آلات، خدمات و نظافت صنعتی، اظهار کرد: صنعت در کشور مدتی است که با رکود جدی مواجه است و تولید کنندگان نیز مشکلات زیادی دارند، البته این امر در استان اصفهان بیشتر خود را نشان داده است چرا که اصفهان قطب صنعت کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم افزود: تولیدات صنایع مادر مانند ذوب آهن با 45 سال فعالیت انبار شده است چرا که صنعت ساختمان در رکود به سر می‌برد از سوی دیگر صنایعی مانند کاشی سازی نیز با مشکلات مواجه هستند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تعداد زیادی از کارگاه‌های تولیدی در استان اصفهان تعطیل شده و بخشی نیز فعالیت کمی دارند و بر اساس بررسی‌های انجام شده در سال جاری نرخ بیکاری در این استان تاکنون به 10 هزار نفر رسیده است.

موسوی لارگانی، واردات بی رویه اجناس را از مشکلات اصلی تولید کنندگان دانست و اظهار کرد: سوله‌های کارخانجات لوازم خانگی کشور پر از جنس است، اما این کالاها از مبادی قانونی وارد می‌شود، در حالی که مقام معظم رهبری به دولت سفارش کرده‌اند که باید استفاده از جنس خارجی که مشابه آن در کشور تولید می‌شود را بر خود حرام بدانید.

وی با بیان این که این گونه واردات به صنعت و اشتغال ضربه زده و ارز کشور را خارج می‌کند، تصریح کرد: اگر جنسی به طور قاچاق وارد شود شاید بتوان گفت ورود آن کالا به دلیل کوچک بودن طبیعی است، اما متاسفانه شاهد واردات جنس بزرگی مانند یخچال به وسیله کشتی و با روش‌های قانونی هستیم.

نماینده شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حقیقت باید از صنعتگران کشور تشکر کرد چرا که قبل از انقلاب مصرف کننده بودیم، اما با تلاش آنها به این نقطه رسیده‌ایم البته جای پیشرفت بسیار زیاد است، چرا که رتبه اول نخبگان منطقه و شانزدهم در سطح جهان متعلق به ایران است و از سوی دیگر منابع و مواد اولیه موجود در کشور در خیلی از کشورهای دنیا وجود ندارد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه به صنعت کمک می‌کند، افزود: در سال‌های اخیر یک نخبه در شهرستان فلاورجان نوعی تخت بیمارستانی ابداع کرد که 40 نوع کارایی داشت در حالی که تخت‌های متداول در کشورهای پیشرفته فقط 25 نوع کار انجام می‌دهند، اما متاسفانه از وی حمایت نشد.

به گزارش ایسنا، دهمین نمايشگاه بین المللي صنايع و ماشین آلات خط تولید، تجهیزات صنعتي و کارگاهي و نخستین نمایشگاه تخصصی ابزار‌آلات، خدمات و نظافت صنعتی از پنجم تا هشتم آبان ماه در محل دایمی نماشگاه‌های بین المللی استان واقع در پل شهرستان دایر است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار