وزیر راه و شهرسازی از چهارخطه شدن خطوط راه‌آهن منتهی به تهران خبر داد و گفت: قرار‌دادهایی را امضاء کردیم که براساس آن خطوط راه‌آهن منتهی به تهران چهارخطه و سه‌خطه خواهد شد و من فکر می‌کنم به تدریج این طرح ظرف سال‌های 94 و 95 اجرایی شود.
کد خبر: ۱۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰ 09 March 2015

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که توسعه حمل‌ونقل ریلی در دستور کار دولت است، از توسعه خطوط ریلی در خطوط تهران – گرمسار، کرج - و قزوین خبر داد.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی در حاشیه دومین روز از نشست سراسری پلیس راهنمایی و رانندگی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت راه‌های روستایی اظهار کرد: در حال حاضر 116 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور داریم که 17 هزار کیلومتر آن هنوز آسفالت نشده و شوسه است.

وی با بیان این‌که در سال جاری 2500 کیلومتر از این راه‌ها با سهمیه قیری که به ما اختصاص داده شده بود، اسفالت شد، خاطر‌ نشان کرد: امیدواریم با تعیین سهمیه قیر در سال آینده بتوانیم بخش‌های باقی مانده از راه‌هایی که هنوز آسفالت نشده را آسفالت کنیم.

توسعه حمل‌ونقل ریلی در دستور کار دولت

وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات وزارت راه برای گسترش خطوط ریلی شهری و کمک به کاهش ترافیک جاده‌هایی مانند شهرهایی نظیر تهران، کرج و قم گفت: حمل‌ونقل ریلی در دستور کار دولت است و ما داریم در جاهایی که تردد گسترده وجود دارد این موارد را گسترش می‌دهیم به عنوان مثال در محور تهران – کرج روزانه 120 هزار خودرو تردد می‌کند که ما به دنبال این هستیم که با استفاده از خطوط ریلی این موارد را کاهش دهیم.

آخوندی همچنین از چهارخطه شدن خطوط راه‌آهن منتهی به تهران خبر داد و گفت: قرار‌دادهایی را امضاء کردیم که براساس آن خطوط راه‌آهن منتهی به تهران چهارخطه و سه‌خطه خواهد شد و من فکر می‌کنم به تدریج این طرح ظرف سال‌های 94 و 95 اجرایی شود.

وی ادامه داد: برهمین اساس قرار‌دادی برای سه‌خطه شدن مسیر ریلی کرج تا قزوین و نیز چهار خطه شدن مسیر تهران – کرج منعقد شده است .

به گفته وزیر راه و شهرسازی راه‌آهن‌های تهران – قم ، تهران – پرند، تهران – گرمسار و ... نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این‌که ما به دنبال استفاده شهروندان از خطوط ریلی و توسعه آن هستیم به ایسنا گفت: البته باید به فکر تنوع ایستگاه‌ها باشیم و نباید تمام ایستگاه‌ها از میدان راه‌آهن باشد، بلکه باید ایستگاه‌های بین‌راهی را ایجاد کنیم.

آخوندی اضافه کرد: این طرح را علاوه بر شهر تهران در شهرهای دیگر هم توسعه دهیم.

وی درباره‌ی ایمنی خودروها نیز گفت: این موضوع همواره یکی از مواردی بوده که مورد توجه کمیسیون ایمنی راه‌ها قرار داشته و در حال حاضر بحث خودروهای شاسی‌بلند مانند کامیون‌ها و خودروهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی در دستور کار قرار دارد.

وی درباره‌ی این‌که در مورد خودروهای سواری نیز تصمیماتی گرفته شده، گفت: خودروهای سواری استاندارد‌های خاص خود را دارند و ما نیز وارد این موضوع نشدیم در صورتی که نیاز به ورود به این موضوع باشد ما حتما وارد خواهیم شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار