پیش بینی سه روزه آب و هوا/
تابناک: یک پژوهشگر علم هواشناسی از مهیا شدن شرایط جوی برای بارش و کاهش دما در سراسر استان اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ 09 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، احسان مرادی ، اوضاع جوی سه روز آینده با بارش باران ، وزش باد و زمستانی شدن دوباره هوا در آخرین ماه آخرین فصل سال پیش بینی کرد.

دوشنبه: افزایش ابر و بتدریج بارش

این پژوهشگر با اشاره به گذر موجی ناپایدار اظهار داشت: از امروز با گذر موجی ناپایدار ابتدا در نیمه غربی و جنوبی استان، افزایش ابر و بارش باران یا برف آغاز می شود. که البته به علت غلبه جریان های گرم و مرطوب بیشتر بارش ها به صورت باران خواهد بود. از شهرهای بارانی یا برفی طی ساعت های آینده می توان به فریدونشهر، خوانسار، گلپایگان، تیران و کرون، سمیرم و دهاقان نام برد. که البته امروز عصر و شب در سایر مناطق استان هم احتمال بارش های پراکنده وجود دارد. همچنین بتدریج بر سرعت وزش باد افزوده می شود.

سه شنبه: نیمه ابری تا تمام ابری، بارش، وزش باد و کاهش محسوس دما

مرادی درباره افزایش بارش ها در روز سه شنبه گفت: از سه شنبه شاهد تقویت سامانه ناپایدار بر روی استانمان خواهیم بود. در این روز افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید، بارش باران یا برف و کاهش محسوس دما پدیده چیره در بیشتر مناطق استان خواهد بود که در مناطق غربی، شمالی و جنوبی استان شاهد برف و کولاک خواهیم بود. از عصر این روز بارشهای باران در برخی مناطق استان به مخلوطی از باران و برف یا برف تبدیل می شود. و سه شنبه شب، شبی سرد خواهد بود.

چهارشنبه: روز سرد، به یاد زمستانی که دارد می رود

این پژوهشگر در پایان درباره اوضاع جوی روز چهارشنبه افزود: صبح چهارشنبه در نیمی از استان شاهد یخبندان خواهیم بود و تقریبا از بارش هم خبری نیست. این صبحدم را با مه صبحگاهی آغاز می کنیم و شرایط جوی به ما یادآور می شود که زمستان هنوز نرفته است. از اواسط روز آسمان صاف تا نیمه ابری خواهد بود. چهارشنبه کشاورزان و باغداران بی نهایت مراقب محصولات خود باشند. در این روز از سرعت وزش باد هم کاسته خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار